• Santisen

Slottsstaden-malmö

Hur är området Slottstaden?
    Ligger det nära centrum?

bra?
    dåligt?

• Svar på tråden Slottsstaden-malmö
  • skriva

He he... ja man kan väl säga att Slottsstaden är ett av de absolut bästa områdena i Malmö, om man ser till var det anses "fint" att bo.

Det ligger precis utanför centrum, dvs på gångavstånd in till gågatan. Helst cyklar man. Du cyklar lätt till Centralen därifrån också. Nära till havet.

Dåligt skulle väl vara att det bor väldigt många åldringar där, området kallas även "Käppastan". Men de dör ju av nu en efter en.

• VåraHjärtan

jag bor i slottstaden och jag tycker att man kan inte bo mer perfekt =)!. Nära till stan men ändå en liten bit utanför!.

Kanon tycker jag!!

• snabbmakaron

Jodå slottstaden är perfekt! lagom nära allt.

• Linda1976

Japp, min pappa+sambo bor i Kronprinsen och min bonussyster+pojkvän bor också i Slottstaden. "Fint" område, men många av husen är gamla, så är de inte renoverade på ett tag, så är de rätt sunkiga... Men som sagt området är "fint", även kallat Käppastan, pga av gamla "rika" tanter....

• Santisen

Jaha...
    Jag har fått en känsla av att det var något getto eller nått där ingen alls ville bo hmm

Försöker få triangelbyte att gå igenom,men ingen verkar vilja bo i slottstaden.

Nu blir jag förvirrad haha.

• skriva

Sunkiga och dyra i så fall.

Många sekelskiftes- och funkishus.

• Linda1976

getto? Hehe... nä, det är så långt ifrån getto man kan komma. En 3:a går lätt på 2 miljoner eller så.

• skriva

Vad? Ghetto? Nej.

När det gäller centrum kan man väl säga att det i stort sett finns tre kategorier av unga människor: De som vill bo i Slottsstaden, Hästhagen, Rörsjöstaden och de som vill bo kring Möllan samt de som inte bryr sig.

Du kanske har att göra med Möllan- människor?

• elvatolv

Slottstaden har väldigt bra rykte och det är "fint" att bo där. Tyvärr är det väldigt dyrt, man får betala för läget. För lägenheterna är inte finare än någon annanstans i Malmö.

• Linda1976

Du glömde de som vill bo bortåt "mölle"-gatorna... Baske, Vite- mm.... Min första lägenhet hade jag på Vitemöllegatan!! En 2a jag fick av mormor&morfar.. Åh.... *blir nostalgisk*

Svar på tråden Slottsstaden-malmö