Flickvän som dricker
Hejsan alla vet inte riktgt vart jag ska börja men ska försöka få med allting här.
Träffade en tjej i somras ( jag är 31 och hon 35 ) och det har känts så bra men under de senaste månaderna
har jag märkt att hon är väldigt glad i alkoholen, kan ta sig 1-3 glas nästan varje vardag när jag vart där och iallafall upp emot 1-4 glas när vi ses på helgerna. Dom ggr vi vart ute blir det oftast att hon är väldigt flörtig och ibland när hennes syster vart med så brukar hon få dra iväg min flickvän. Upplever det lite som att syrran hennes vet lite hur hon kan bete sig och vill inte att det ska hända nånting när jag är med. Hon blir glad när hon dricker men kan även vara bra spydig mot en, precis som att hon vill såra mig genom och säga elaka saker. Dom gånger vi vart ute har hon snubblat och fått hålla i sig i saker under vägen hem ( när hon inte hållt i mig vill säga, hänt att hon vart sur över att jag reagerat på att hon vart flörtig och gått iväg lite så hon fått klarat sig själv ) och väl hemma har hon nästan somnat på golvet i hallen innan hon ens fått av sig skorna. Fått bära upp henne för trappen vid ett tillfälle och nu senast på nyår dansade hon lite med en kille och jag reagerade, fick höra att jag var så sjukt svartsjuk och hon nekade till det dagen efter. Visst handlade bara om 5-10 sekunder kanske innan hennes syrra drog iväg henne men det känns som det alltid ska vara nånting man ska reagera på när man är ute med henne, sa till henne en gång att hon verkligen har sånt stort bekfräftelsebehov men det ville hon inte höra. Hennes syster sa till mig att hon är osäker påsig och att hon därför håller på lite så, men borde inte det räcka att jag VERKLIGEN ser henne och ger henne allt det?! Även på nyår när vi kommit hem ramlade hon baklänges ner i badkaret och drog sönder duschdraperiet i fallet och slog även i handfatet när hon skulle borsta tänderna. Även fått reda på att hon kört fast hon druckit när hon varit förbi hos mig sent vissa kvällar och även åkt hem på det istället för och sova över. Går gärna ut på s.k afterworks med jobbet så fort chansen ges, visst ska man kunna göra det men aldrig så att hon istället väljer och åka och träffa mig istället för och gå ut och dricka. Har alltid vin hemma och hon har sagt det själv att hon får lite "panik" när hon inte har nånting hemma.
Nån som har tips eller har samma sits som mig? Skönt och dela med sig av detta,
Ha det så bra alla därute!