• Anonym (hh)

Hålla handen.... ?

Varför går vuxna par runt och håller varandra i handen? Jag tycker det ser så fruktansvärt töntigt ut och stör mig verkligen på det.

Man håller små barn i handen för att ha koll på dom, man behöver inte hålla vuxna människor i handen.

Har haft flera förhållanden men har aldrig någonsin hållit någon av dessa män i handen. Armkrok möjligen, men inget annat.

• Svar på tråden Hålla handen.... ?
  • Anonym (hh)
    Refire skrev 2014-01-11 21:34:33 följande:
    Man gör det för att ha koll på sin partner.
    Ha ha........ ja, så kan det förstås vara.
  • Majsan70

Vi håller handen jämt. Vi gillar att ha kontakt helt enkelt både hemma och när vi är ute. Det är ren reflex och är mysigt. Jag tycker inte alls att det ser löjligt ut eller är löjligt. Vi är inte rädda för att visa våra känslor, Och ja vi pussas och kramas offentligt med. 

• Anonym (+)

Kanske för att man tycker om att röra vid varandra? Positiv beröring ger frisläppning av hormonet oxitycin vilket får oss att känna oss lugna och trygga.

Om du tycker om att gå i armkrok så föreslår jag att du fortsätter med det, det är också en slags beröring av sin partner. Och så kan vi som tycker om att gå hand i hand fortsätta med det.

• Anonym (haha)
    Anonym (hh) skrev 2014-01-11 21:31:48 följande:
    Varför går vuxna par runt och håller varandra i handen? Jag tycker det ser så fruktansvärt töntigt ut och stör mig verkligen på det.

Man håller små barn i handen för att ha koll på dom, man behöver inte hålla vuxna människor i handen.

Har haft flera förhållanden men har aldrig någonsin hållit någon av dessa män i handen. Armkrok möjligen, men inget annat.
    Vi håller alltid varandra i handen. Det har ju inget alls med kontrollbehov att göra. Hur slöt du dig till det?
  • Juronjaure

Ja, jag håller karln hårt i handen så jag vet vart jag har honom! Särskilt under shoppingturer är det viktigt, så att han inte smiter iväg.....

• Anonym (+)
    Juronjaure skrev 2014-01-11 21:44:01 följande:
    Ja, jag håller karln hårt i handen så jag vet vart jag har honom! Särskilt under shoppingturer är det viktigt, så att han inte smiter iväg....
  • Anonym (Tiffany)

Jamen det är väl för att man hör ihop hallå eller? Sen är det ju urgulligt speciellt när riktigt gamla par går och håller varandra i handen eller armkrok. Jag blir varm när jag ser det! 

• Anonym (långa ben)

Jag håller min sambo i handen för att han inte ska springa ifrån mig. Annars pinnar han på med en farlig fart och tror att jag befinner mig ett halvt steg bakom när jag i verkligheten är hundra meter efter.

• Anonym (Daddy)

Jag måste ju ha koll på henne. Alternativet är ju sele och det vill hon inte ha. Om vi är och handlar får hon hålla i vagnen.

• Anonym (S)

Åh, jag tycker så mycket om att hålla min pojkvän i handen. Det är ju mysigt. Speciellt såhär i vinterkylan!

Det är ju ett fint tecken på närhet och kärlek. Det kan man väl ändå aldrig tycka ser larvigt ut? {#emotions_dlg.flower}

• S a l m a

Vi håller varandra alltid i handen. Gör det av kärlek, för beröringens skull, närheten. Känns tryggt och mysigt. 

• LadyViolette

Tycker det är mysigt att hålla varandra i handen, gör det ofta. Armkrok däremot är för pensionärer. 

Svar på tråden Hålla handen.... ?