• Äldre 12 Jan 00:20
    11265 visningar
    8 svar
    8
    11265

    Hur är det att bli pappa vid 40+?

    Jag vill minnas att det var väldigt jobbigt redan i 20+-åldern då jag var bra mycket piggare och raskare än vad jag är nu så jag tänkte fråga någon med erfarenhet hur det är att bli pappa när man blir äldre. De jag har sett på stan ( medelålders män med barnvagnar etc ) ser helt förstörda ut på dagarna.

  • Svar på tråden Hur är det att bli pappa vid 40+?
  • Äldre 12 Jan 00:24
    #1

    Fy fan det är ingen dans på rosor, fick en son när jag var 42 och jag var i stort sett död sen innan men efter honom vart jag begraven,,,'
    Fast nu 1 år senare är jag som ung på nytt då han ger mig så mycket kärlek tillbaka...


    Livet är underbart när underlivet är bart :)
  • Äldre 12 Jan 00:42
    #2
    littlefinger skrev 2014-01-12 00:20:59 följande:
     De jag har sett på stan ( medelålders män med barnvagnar etc ) ser helt förstörda ut på dagarna.
    Tror jag säkert att dom är .

    Jag blev ensam med mina för 20år sedan efter en otrohetsaffär .
    Mina barn ville då inte bo hos sin mamma efter det som inträffade (då min son1år o dotter6år)

    Jag är glad att jag bara var 23 när min dotter föddes , för jag vet inte om jag orkat allt det idag
    Men visst är jag glad att vi fick den tiden ihop med allt vi gjorde 

    Som när vi gjorde vätgas av vanligt vatten som vi tände på
    Allt du behöver är en bilbatteriladdare saltvatten två burkar ett fat , slå på ström o det börjar bubbla .
    Barn älskar allt som smäller o brinner Skål(tro mig)
     
  • Äldre 21 Jan 22:45
    #3

    Pappa vid 40, tvillingar :) Tre år senare en till. Var hemma på heltid i 4,5år. Dans på rosor är väl att ta i men ångrar inte en sekund. Man växer med sin uppgift, klarar mer än man tror. Tvillingarna gick två-skift vid sjukdom så att det var alltid någon som var sjuk. Men allt annat går mycket lättare nu. Finns ingen stress på jobbet numera :). Stressigt är det när två ett-åringar är hungriga och griniga och det är strömavbrott!

  • Äldre 23 Jan 14:44
    #4

    Äsch! Gnäll. 

    Det är soft, man sover ganska lite men ju äldre man blir desto mindre sover man i alla fall. Men vill man gå omkring och snutta i offerkoftan så ska inte jag stå ivägen! :)

  • Äldre 13 Feb 12:33
    #5

    I mitt fall kom barn i samband med nytt jobb, vilket var (är) väldigt påfrestande. Jag upplever ingen skillnad i "pigghet" då jag känner mig i bättre fysisk form nu än för 20 år sedan. Så, för mig och för kanske en del andra är det svårt att kombinera småbarn med yrkesliv. Personligen håller det just nu på att knäcka mig totalt Glad men men... snart är det sommar och sol!

  • Äldre 13 Feb 12:35
    #6

    Jag borde förtydliga - vid 40 årsåldern har du troligtvis kommit längre i karriären och har ett mer krävande yrke, som kräver större engagemang och mental närvaro.

  • Äldre 11 Mar 07:38
    #7

    Jag har fått fyra barn innan startade tidigt första när jag var 20 och sista när jag var 32. Nu är där en sladdis på gång och jag ser framemot det jätte mycket.


    Sällan studsar en termos
  • Äldre 18 Mar 14:36
    #8

    Kan man bli lyckligare? Har väntat i 25 år på att bli pappa finns inget som toppar detta. Känns som att ett till knyte skulle vara underbart, varför skulle man inte orka?

Svar på tråden Hur är det att bli pappa vid 40+?