Anonym (Tummen upp) skrev 2014-01-12 16:25:30 följande:
Det räddade mitt liv! Inte bokstavligen då jag inte är självmordsbenägen, snarare tvärt om! Jag hade panikkänslor, ångest och MÅDDE SKIT alldeles för länge!
Jag åt lägsta dosen sertralin i drygt ett år innan jag slutade på eget initiativ, vilken skillnad det blev och det gick också utmärkt att sluta med dem. Nu har jag inte ätit tabletterna sen i somras och mår SÅ mycket bättre än innan jag började!
Inga biverkningar, inte ens att jag nådde sämre de första veckorna som många upplever.
Detta är ju min personliga syn på det,
men skulle jag börja må dåligt igen skulle jag börja med tabletterna igen, utan att tveka!
Jätteskönt att höra någon m positiva erfarenheter!!! I princip alla jag varit i kontakt m talar om hur dåligt de mått.... Är generellt inte superrädd för biverkningar men just jag känner att jag måste klara av att jobba även m medicinering. Men samtidigt mår jag så dåligt nu att jag gör mitt jobb men mest att kroppen gör det, eller hur jag nu skall uttrycka det.
Hur lång tid tog det innan du märkte någon skillnad? Vet att det varierar mycket men ändå.... Minpsykolog talade mkt om just sertralin (enl denne var det ett väldigt vanligt läkemedel som var väldigt beprövat). Visst finns biverkningar men psykologen trodde effekterna skulle överväga för min del.