• NiCe1213

Börja LCHF tillsammans!!

Hej

Jag är en 28 årig tjej som på tisdag tänker börja min vandring mot min drömvikt. Jag väger idag 79 kg och är 167 cm lång. Vill gå ner till 60 kg.

Tänker ge LCHF en chans för första gången och tänkte se om Du oxå vill joina så vi kan peppa varandra och komma med tips, förslag och inspiration till varandra. Det är alltid roligare när man har en hejaklack.

Annars kanske du kört LCHF tidigare och har lite råd att komma mer.

Mvh
    tvåbarnsmamma med extrakilon

• Svar på tråden Börja LCHF tillsammans!!
  • tette09

Hej!

jag ska oxå börja med lchf imorgon!! Jag är så peppad! Väger ca 90 och ska gå ner minst 10 kilo tills slutet av april. Jag har kört lchf någon kort period innan och tyckte det gick bra eftersom man blir mätt vilket jag saknat ibland på VV.

Kul om vi kan följas åt o peppa! Jag är 34 och bor i malmö

• NiCe1213

Ja va kul! Jag kommer ursprungligen från malmö men bor nu i Stockholm.

Har du skrivit nån matschema eller ska du bara köra spontant? Jag ser verkligen fram emot att börja på tisdag (imorgon ska vi ut m jobbet ) :)

• tette09

Jag planerar dag för dag, ,äter frukost, frukt, lunch, ,mellanmål, middag o nåt litet på kvällen. Det har funkat på mig innan. Min favorit frukost är vispad grädde med blåbär, mums!! Usch jag vägde mig imorse o vägde mer än jag trodde, känns tråkigt men jag är så laddad o hoppas på en bra viktminskning redan på fredag, jag ska väga mig varje fredag morgon. Vad har du för rutiner? Ha en trevlig kväll!

• tette09

Kul med fler! ! Skriv gärna om du har tips på olika maträtter eller så, här sporrar vi varandra! !

• NiCe1213

Välkommen Ilovemyself!

Jag vägde mig nyss och väger 80 kg! :O vilket innebär att jag måste gå ber 20 kg. Jag har inga rutiner än, tänkte skriva veckoschema så jag har alla ingredienser hemma, annars är det lätt hänt att jag slarvar. Jag oroar mig mest för sockersuget, hur kan man stilla den?

• tinis77

Jag började med lchf i maj förra året, har gått ner 11 kg än så länge. 6 kilo kvar.. Äter lunch och middag, frukost om jag inte tränar på morron då äter jag lunch när jag kommer hem istället. Ibland blir det lite yoghurt eller nåt på kvällen oxå.

• häxvrål

Jag har precis startat om ordentligt med LCHF. Jag gick ner 25 kg för två år sen, men efter en del fuskande, samt att jag slutat snusa så har jag gått upp 10 kg. Väger 70 kg och är 158cm. Vill ner till 60 (egentligen under 60, men det har inte gått tidigare). Jag äter frukost, lunch och middag. Till frukost blir det endast protein och fett, till de andra måltiderna även kolhydrater i form av grönsaker. Försöker att bara äta tills jag är ohungrig, inte proppmätt. Håller mig även till Anna Hallens rekomendationer om att äta en handflata protein, en handflata grönsaker samt 1 dl sås, som jag tycker funkar bra för mig.

• NiCe1213

Bra tips häxvrål. Vad äter du för grönsaker då? Fick höra att man exempelvis inte ska äta morötter?

Svar på tråden Börja LCHF tillsammans!!