• Anonym (desperat)

inre hemorrojder!! hjälp!

Jag fick inre hemorrojder efter förlossningen, och nu MÅSTE jag verkligen gå på toa..men det tar så förj*vligt ont att jag snart sätter mig ner och stortjuter
    Gubben åkte nyss för att köpa suppar, men finns det inget man kan göra för att lindra innan supparna börjat värka??

Sen undrar ja om de inre hemorrojderna kan svälla så pass mkt att sk*ten inte kommer ut? Ursäkta nu (känsliga sluta läs..) men när jag var på toa för en stund sen smörjde jag med Xy..vad den nu heter salvan och då tänkte ja att jag ska försöka smörja inuti också, och det kändes alldeles uppsvällt där inne...??????

• Svar på tråden inre hemorrojder!! hjälp!
  • Anonym (desperat)

PUFF!!

• Ankanssk

Hemorojder kan göra svinont, vilket du redan märkt... Men med lite tur försvinner dessa efter ett tag. Undvik att pilla och peta alltför mycket, de kan spricka och dessutom så retar det slemhinnorna i tarmen. Xylocain är det förmodligen som du har fått och det r lokalbedövande och borde fungera.
    Hemorojderna kan inte bli så stora att du inte kan s***a, de är mjuka så de "flyttar sig" när annat liksom vill ut.. Det går att operera hemorojder men det är en extremt smärtsam operation så det rekommenderas inte som förrsta lösning. Försök att härda ut, det kommer förmodligen att bli bättre och minska med tiden. Det vikigaste är dock att du håller igång magen hela tiden, hellre lite för lös avföring än för hård vilket gör allt värre!

Svar på tråden inre hemorrojder!! hjälp!