• Anonym (Filippa)

Tjocka kinder

Jag har under större delen av mitt liv haft ganska platta kinder, inte när jag var barn, men det är väl inte så konstigt, de flesta har rundare kinder som barn. Men under tonåren så var det platt. 
    Nu är jag 20+ och har gått på mig lite i vikt, mitt BMI ligger på 20 istället för 18, detta gör inte så mycket för mig då det får mig att se lite kvinnligare ut i kroppen, men mina kinder har blivit som barnkinder igen. Jag stör mig något så enormt på det. Om man bara ser mitt ansikte så kunde det lugnt ha suttit på en knubbig människa, och jag är inte knubbig!

Finns det något sätt att bli av med feta kinder UTAN att försöka få bort allt fett i kroppen?? Jag gillar inte tanken av att banta då jag inte alls är i närheten av övervikt :(

Jag har googlat och sett en del metoder som för mig låter konstiga, om någon kan bekräfta att någon metod fungerar vore jag väldigt tacksam!

• Svar på tråden Tjocka kinder
  • Anonym (Filippa)

Ingen? :(

• Anonym (Filippa)

puff...

• Anonym (Filippa)

aja... :(

• Anonym (pls)

Men herregud människa, du skrev tråden IDAG och har redan bombat den med ytterligare 3 inlägg. Ha lite tålamod!

• Anonym (11)

Det är svårt. Testa att ät mindre salt. Salt binder vätska i kroppen. 

• Anonym (Filippa)

Kan försöka att äta mindre salt, men tycker inte att jag äter mer salt än någon annan :/ Men kan prova.

• Anonym (hamsterkinder)

Jag har världens hamsterkinder, även fast jag är långt ifrån överviktig :)

• Anonym (jag med)

Å jag känner igen mig! Gillade när jag vägde lite mer och hade mer former, men när jag gick ner i vikt (ofrivilligt) så tyckte jag att mitt ansikte såg mkt finare ut, mer markerade käkben och inte sådär plufsiga bulldogskinder. Jag har ganska brett käkparti och är smalare vid pannan, och detta förstärks när jag väger mer :(  

• Anonym (Filippa)

mm det är inte så kul... börjar fundera på att försöka gå ner i vikt igen.

• Anonym (hamsterkinder)

jag har alltid haft hamsterkinder, ganska jobbigt att höra att man har hamsterkinder hela tiden :(

• Anonym (Filippa)
    Anonym (hamsterkinder) skrev 2014-01-14 19:05:11 följande:
    jag har alltid haft hamsterkinder, ganska jobbigt att höra att man har hamsterkinder hela tiden :(
    Ja, det är inte kul :( Stötte på en gammal vän för ett tag sen och hon utbrast "nej man vad du har blivit knubbig!", visst, jag har gått upp några kilo, men jag är fortfarande smal, hon utgick bara från kinderna :(
Svar på tråden Tjocka kinder