• Boarder

HJÄLP! Kan man toppa löshår/keratin extensions?

Har 140 keratinvaxslingor i håret sedan tre månader tillbaka. Det börjar bli lite slitet i topparna o jag undrar om d är nån som vet om man kan klippa topparna utan att det skadar?
    Har läst många som säger att man inte ska det. Och jag vill ju såklart inte paja något!

Sen undrar jag om nån vet när man ska ta ur slingorna. Har några enstaka fästen som fastnat i varandra + att en del av mitt egna nya fjunhår fastnat i några fästen. Har dock inga jättetovor, och har inte tappat någon slinga än vad jag märkt. Vill ju bara inte gå för länge med slingorna men har svårt o sätta gränsen för när d är dags.

O ni som sätter om slingorna, brukar ni låta håret vila emellan eller kör ni i nya på en gång?

Tacksam för svar. Mitt hår är heligt ;)

• Svar på tråden HJÄLP! Kan man toppa löshår/keratin extensions?
  • smultronrosa

Favoritar! Klart du kan toppa håret, det kan ju inte skada, eller hur skulle det göra det? Det är ju bara topparna.. Jag har 100 slingor och har tappat 6 st på två månader, de börjar växa ut och är också nyfiken på vad det kostar att sätta om håret..

• Boarder
    smultronrosa skrev 2014-01-12 18:37:18 följande:
    Favoritar! Klart du kan toppa håret, det kan ju inte skada, eller hur skulle det göra det? Det är ju bara topparna.. Jag har 100 slingor och har tappat 6 st på två månader, de börjar växa ut och är också nyfiken på vad det kostar att sätta om håret..

Undrar jag med :)) antar att det har att göra med att håret är "dött" och inte får näring från någon hårrot. Bara gissning. Men har ju sett folk som säger att det inte är några problem att toppa heller.

mina toppar e så pass slitna nu efter tre månader att jag ska toppa det nån cm, ska ju ändå ta ut håret snart!

Gjorde du ditt hår på salong? Har du äkta hår? Hur ser dina fästen ut, har du tovor eller är alla fästen separerade o fina? Mina börjar bli mer o mer svåra att hålla isär eftersom nya små hårstrån från mitt huvud envist vill trassla sig in i fästena.
  • smultronrosa

Jag gjorde mina på salong med äkta hår. Ser ut som mitt hår snurrat sig i fästena, hoppas det 'bara' är så och inte blir som dreads sen ;)

• Boarder
    smultronrosa skrev 2014-01-13 05:54:25 följande:
    Jag gjorde mina på salong med äkta hår. Ser ut som mitt hår snurrat sig i fästena, hoppas det 'bara' är så och inte blir som dreads sen ;)

Ojå, lät inte kul! Har det blivit så i alla fästen? Eller kan du fortfarande reda ut några av dem?

Jag har som tur är bara några stycken av fästena som fastnat i varann.

Jag är oxå orolig för vad som ska hända med mitt hår när jag tar ut slingorna.

Jag gjorde d privat o nu svarar inte tjejen som satte i dem.. :|
  • Divinehairsweden

Hej!:)

Om du har haft i keratinslingorna i tre månader nu, så är det dags att ta ut de och boka tid för att sätta in de igen (eller göra det själv vilket även är mycket billigare).
    Som någon annan dessutom svarat här ovanför, så är det inte "farligt" att klippa topparna,det ända som kan hända är håret blir lite kortare:)  
    Men jag rekommenderar starkt att du tar ut slingorna snart eftersom det till slut kan skada ditt eget hår(då du nu haft i de så länge som man bör) och du säger själv att ditt eget hår börjat fastnai fästena. Man brukar säga att nail hair går att ha i max 3 månader åt gången. Du behöver dessutom inte låta ditt egna hår vila innan du sätter in det igen, om det inte blivit slitet förståss :)

• Boarder
    Divinehairsweden skrev 2014-01-13 22:27:38 följande:
    Hej!:)

Om du har haft i keratinslingorna i tre månader nu, så är det dags att ta ut de och boka tid för att sätta in de igen (eller göra det själv vilket även är mycket billigare).

Som någon annan dessutom svarat här ovanför, så är det inte "farligt" att klippa topparna,det ända som kan hända är håret blir lite kortare:)  

Men jag rekommenderar starkt att du tar ut slingorna snart eftersom det till slut kan skada ditt eget hår(då du nu haft i de så länge som man bör) och du säger själv att ditt eget hår börjat fastnai fästena. Man brukar säga att nail hair går att ha i max 3 månader åt gången. Du behöver dessutom inte låta ditt egna hår vila innan du sätter in det igen, om det inte blivit slitet förståss :)

Tyvärr svarar inte tjejen som satte i dem :// så nu måste jag hitta någon annan som gör det. Och har inte råd med salongspriser. Liten knipa kan man säga.
Svar på tråden HJÄLP! Kan man toppa löshår/keratin extensions?