• Anonym (a)

Hur hög dos Oxascand tar ni? risk för att bli för trött?

Min läkare har skrivit ut 10mg Oxascand som jag får ta vid behov av avslappning. Men jag märker ingen skillnad alls när jag tar en tablett? kan man ta två utan att det är någon fara? det är så att jag ska på en dejt imorgon och jag kan inte äta med nya människor utan att skaka så mkt så jag tappar besticken, så ni förstår kanske mitt dilemma tror ni jg skulle bli för trött av att ta två?

• Svar på tråden Hur hög dos Oxascand tar ni? risk för att bli för trött?
  • frappa

Du kan bli rätt seg.

Sen drick inte alkohol, för alkohol boostar effekten av benzon.

• Anonym (a)

Ok, vi ska dricka lite vin så det kanske bäst jag håller mig till en... usch undrar hur det ska gå!

• frappa

Det kommer gå hur bra som helst, lugna ner dig och sluta oroa dig.
    Men antar det är lättare sagt än gjort i ditt fall.

Personligen kräver jag helt klart en större mängd för bli trött.

Aldrig prövat med alkohol, för inte haft några tankar på att boosta benzo.

Tänk på att grapefrukt ska man undvika också, då grapefrukten hindrar nedbrytningen i levern.
    Då kan din tablett har x2-3 i styrka mot annars.

• Anonym (a)

Ja för 10mg måste vara den lägsta dosen man kan ta? hur många brukar du ta? jag är sååå nervös idag.. vet inte när jag ska ta tabletten, en timme innan så den hinner verka?

• Anonym (ff)
    Anonym (a) skrev 2014-01-13 13:40:26 följande:
    Ja för 10mg måste vara den lägsta dosen man kan ta? hur många brukar du ta? jag är sååå nervös idag.. vet inte när jag ska ta tabletten, en timme innan så den hinner verka?
    Nej, finns 5 mg också.
  • Anonym (burako)

Jag brukade ta min en timme innan, blev sjukt trött av den men den var nog starkare än 10 mg kan jag tro pga. min svåra panikångest.

• Anonym (a)

Ja jag vet inte hur många jag ska våga ta... vi ska alltså äta och när jag blir så nervös skakar jag så jag inte kan lyfta ett glas utan bägge händer hur många hade ni tagit då?

• nymedlem

Antingen tar du 2 tabletter och tar det lugnt med vinet. Eller så tar du en tablett och dricker lite vin INNAN du går på dejten.

Jag hade personligen valt det sistnämnda och jag blir aldrig hjälpt av bara en tablett så jag förstår dig verkligen. Tycker det är alldeles för lite och känner inget av det.

• frappa
    Anonym (a) skrev 2014-01-13 17:21:56 följande:
    Ja jag vet inte hur många jag ska våga ta... vi ska alltså äta och när jag blir så nervös skakar jag så jag inte kan lyfta ett glas utan bägge händer hur många hade ni tagit då?

Nå?

Hur gick det?

Ska tillägga såna här piller är ingen lösning på dina problem, dessa måste du ta itu på andra sätt.

För dessa tabletter kommer sluta att funka, och har en jävla förmåga att starta upp andra problem.

• frappa

Nu vet jag inte hur du gjorde, men i ditt läge skulle jag tagit en först

Ser man detta inte funkar, när du sitter i restaurangen.
    Så lägg den under tungan och låt den smälta där(svälja sällan), då tas den upp mycket snabbare.

Smakar lite konstigt, men inte så farligt.

• Anonym (a)

Tack för era svar! jag är helt förvånad men det gick bra . jag tog en sen drack jag iof två glas vin där men drack det ganska långsamt. Är så nöjd och stolt över mig själv ändå innan när jag gått på dejter har jag druckit minst två glas vin innan för att våga överhuvudtaget. men nu har jag utsatt mig för min rädsla och det gick ju kan ha underlättat att det var en väldigt gullig och enkel kille som var lätt att prata med

• frappa

Det var skoj att höra det gick bra, kanske blir en andra date då eller?

Sen tänk på att vara försiktig med dessa tabletter, de har en jävla förmåga att göra en beroende innan man ens fattar det.

• Anonym (a)

Tack! ja det blir definitivt en andra dejt

Ska vara försiktig med tabletterna då.

Svar på tråden Hur hög dos Oxascand tar ni? risk för att bli för trött?