• wyf

Romantisk middag - vad skulle du laga?

Vad skulle du laga för nåt smarrigt åt din partner om du ville uppvakta hen en kväll? Förrät: Huvudrätt: Efterrätt: Vad skulle du göra för att kvällen skulle bli så romantisk som möjligt? Jag är jordens mest oromantiska människa, men på lördag tänkte jag överraska min man. Jag behöver därför förslag och tips för en lyckad kväll. Vänder även på frågan: Hur skulle DU vilja bli uppvaktad om du var i hans sits, eller om din partner gjorde en romantisk afton för dig? Tell me

• Svar på tråden Romantisk middag - vad skulle du laga?
  • EnLitenSvamp

Om du ger han en redig avsugning direkt när han kommer hem så skulle han säkert tom tycka att korv och makaroner smakade 5 stjärnigt. 

Be with a woman who ruins your lipstick not your mascara.
  • Jacqueline

Vi är inte så jäkla romantiska här så favoriträtten ,tända ljus och nåt gott att dricka räcker gott och väl....

• Monchichier

I början på vintern, första dagarna när frosten var här, så blev jag väldigt överraskad när jag satte mig i bilen.
    Mannen som lånat den kvällen innan hade lagt en sådan där fodrad handske med inbyggd isskrapa.
    Den mest fantastiska starten på en måndagsmorgon.
    Och i mina ögon sjukt romantiskt. Det är inte det stora tillgjorda som man i slutändan bryr sig om, det är de små sakerna i vardagen som betyder något

• jonaskarp

Förrätt: Musselsoppa.

Huvudrätt: Kassler, potatis och ananasring inlagd i foliepaket i ugn. Vitlökssalt till maten.

• jonaskarp
    EnLitenSvamp skrev 2014-01-12 19:21:32 följande:
    Om du ger han en redig avsugning direkt när han kommer hem så skulle han säkert tom tycka att korv och makaroner smakade 5 stjärnigt. 
    Ha, ha.. den var bra
  • Fnulan

Bara att göra det lite extra fint med dukning och lite sexigare kläder med mycket klyfta kan göra att maten kanske blir godare?

Jag älskar när min man gör den maten han vet att jag älskar och som kanske inte är hans egna favoriter egentligen men gör det för min skull. 

Ta efterrätten på golvet på en filt med lite tända ljus, gärna framför en kamin eller öppen spis. 

• fluu

Ska jag göra mig till lagar jag kött, men inget för svårt eftersom jag inte kan smaka av och så själv.
    Jag vill inte bli uppvaktad med mat utan med massage, omtanke, tända ljus och kanske ett bad tillsammans.

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • metin

Lite svårt att ge dig tips när man inte vet hur just din man är, vad han tycker om för mat/ musik/ film... Men när jag uppvaktar min man så kör jag sjötunga med skirat smör och pepparrotskräm. Till efterrät blir det någon chokladdessert helst med lite sting i. Det blir musik i bakgrunden och vin till maten. Ett varmt bad tillsammans, dämpad belysning...and the show is on... Vi brukar hitta på något lite då och då. Ibland jag som drar igång något och ibland han. Det kan vara allt från teater till picknick...

Svar på tråden Romantisk middag - vad skulle du laga?