• Vakt

Sjuksköterskeprogrammet Lund vt 2014

Hej!

Är det någon mer som ska börja läsa till Sjuksköterska i Lund nu till våren :)?
     MVH

• Svar på tråden Sjuksköterskeprogrammet Lund vt 2014
  • lindisen 74

Hej Grattis att du kommit in. Jag är reserv 7 i Lund på ssk men är antagen i Malmö . Har ni oxå upprop på måndag? Med vänlig hälsning, linda

• Vakt
    lindisen 74 skrev 2014-01-13 08:16:41 följande:
    Hej Grattis att du kommit in. Jag är reserv 7 i Lund på ssk men är antagen i Malmö . Har ni oxå upprop på måndag? Med vänlig hälsning, linda
    Tack :)! Okej, men det är väl inte alls omöjligt då att komma in i Lund eller vad tror du? Yes, om en vecka är det upprop!
  • lindisen 74

Nä det känns inte omöjligt faktiskt. Bara jobbigt med ovissheten är dock glad jag kommit in överhuvudtaget. Bor i Helsingborg och läser jag i Lund kan jag göra praktik i hbg men inte om jag läser i Malmö.

• Vakt

Ja det är klart. Det kan jag förstå vore väldigt skönt med praktiken! Antar att det är dagarna efter uppropet du får veta om du kommit in som reserv?

• lindisen 74

Ja jag tror det. Kanske bäst bara ställa in mig på Malmö o glädjas. Fast... Gud vad glad jag blir om de ringer från Lund. Har du tänkt köpa litteratur innan? Jag har blivit erbjuden att köpa en väninnas gamla. Är dock typ 7 år sedan hon läste, Jag är modell äldre. Blir 40 om ett par veckor. Har jobbat som transport ledare i 12 år men bestämde mig för 1 1/2 år sådan för att läsa upp betygen o satsa på socionom eller ssk o här är jag nu

• Vakt

Det är ju relativt många antagna till programmet så det blir ju lite större ruljans på folk som inte kommer till uppropet/väljer nåt annat program. Så jag håller tummarna för dig :)! Ja jag kom in på första antagningen så har hunnit köpa de viktigaste böckerna. I kurser som anatomi så borde det ju inte spela någon roll om böckerna är ett par år gamla, människans anatomi ändras ju inte så mycket.. Aha! Men det är ju hur bra som helst att man kan och vill sadla om och göra nåt helt annat :) kul också att det är lite åldersskillnad på oss som pluggar och att våra bakgrunder skiljer sig åt. Själv har jag jobbat som Ordningsvakt ett par år och tänkte också satsa på nåt annat :)

Svar på tråden Sjuksköterskeprogrammet Lund vt 2014