• Lilja for ever

Är min älskare min själsfrände/ tvillingsjäl?

Jag har levt med min man i många år. Det har varit mycket slitigt och energin har sakta tömts. Spiralen har gått bestämt nedåt. Vi levde tillslut som enbart arbetskollegor på "familjeföretaget". Tyvärr...!
    För att förhindra en skilsmässa, då vi har barn, beslöt vi att ha en öppen relation.
    Jag kikade efter ett tag in på en sajt. Fick 100tals kontakternjudanden. Många killar med intressant beskrivning och fina bilder. Men jag fastnade för en mkt anonym hälsning från en profil utan bild eller beskrivande text. Vet inte vad det var, men ngt omedvetet gjorde att jag valde att svara. Vi började maila varandra och energin sprudlade. Såå vacker.. Så mycket i våra liv, både i nuet och från vår barndom var så likt att vi skulle kunna vara syskon. Mkt mkt märkligt!
    Första ggn vi träffades, när han öppnade dörren, slogs jag som av en tryckvåg. Förstod inte varför.. Men en stark känsla sa mig: vänd på klacken och inget har hänt, eller stanna och inget kommer bli sig likt igen.
    Jag gick in.
    Under en lång tid har vi nu haft extremt erotiska möten och utvecklande samtal. Vi har försökt bryta "relationen" lika många ggr som vi återupptagit den. Han är som en magnet för mig, (och jag har i n t e lätt för att fastna för flirt eller energier som lockar.)
    Han är konstant i mina tankar. Känner mig nästan besatt.
    Vi känner av varandra.. Tänker på och kontaktar varandra ofta samtidigt. Jag har gjort en energiöverföring en kväll till honom och morgonen efter berättar han att han hade kännt av mig så starkt vid just den tidpunkten!
    Hände en gång. Har inte velat göra det igen utan är lite försiktig. Men det är tydligt att vi har en stark connection!

Nu har vi brutit. Brutalt. Min man vet om vad som hänt. Det var nödvändigt för att bryta en allt mer accelererande tendens. Jag vill vara klar, ren och ärlig. Städa ur och gå vidare utan saker i garderoben.
    Vi måste tänka klart. Jag är nu på väg att lämna den relation jag lever i. Tungt och sorgligt. Har blivit helt omöjligt att fortsätta. (Min man visade sig också ha mkt i sitt bagage och vi behövde nog en krash för att förstå vad vi håller på med.)
    Men jag vill isf ta beslut utan yttre påverkanfrån ngn annan.

Jag tror jag kommer möta den här mannen igen framöver, men det kan lika väl varit så att våra vägar bara korsades en period. För att se vad livet kan ha att erbjuda, för att förstå att jag låter år rinna utan glädje och livslust? Jag vet inte...

Vad tror ni? Kan vi vara tvillingsjälar/själavänner?
    Erfarenheter? Tankar?
    :)

Svar på tråden Är min älskare min själsfrände/ tvillingsjäl?