Gravid v 5 - Blodbrist/näringsbrist trots kosttillskott?
Jag misstänker starkt att jag är gravid. Har fått svagt + iaf. är i veckan 5 (4+5) och har de senaste dagarna blivit helt skum i kroppen. Är konstant hungrig och känns som jag svälter, men måste tvinga i mig mat. Äter varierat och regelbundet, nyttigt, grönsaker, frukt etc + apotekets kosttillskott för gravida, så jag BORDE få i mig allt jag behöver. Men är sjukt kass i magen så jag vet inte hur bra näringsupptaget är iof..
Förut har jag tagit alla vitaminer och mineraler i ren form, alltså en kapsel med B-vitaminer, en med E etc. och doserna har i vissa fall legat över dagligt rek intag för att jag mått mkt bättre av det.
Nu använder jag som sagt apotekets Gravid-tillskott som man tar en om dagen sen några dagar tillbaka. Känns inte som det fungerar alls. Har jättemånga tecken på blodbrist nu och går snart in i v 6 så jag är orolig för att barnet inte kommer få den näring det behöver när ryggmärgen växer ihop. Eller är det kanske barnet som tar all näring från mig?
har tidigare använt binjureextrakt och fiskolja men slutade med det när jag började med gravid-komplexet. kanske skulle börja med det igen? står inget om att man bör undvika som gravid iaf.. men kanske en lägre dos.. har även problem med låga blodvärden i vanliga fall + lågt blodtryck.. nu känns det mkt mkt värre. flimmrar för ögonen, dimsyn, kalla händer och fötter, blek hud...
Tog iaf en extra Järntablett nu trots att jag redan passerat rek dagligt intag. kanske det bromsar upp magen lite..
kanske jag ska fortsätta med tidigare tabletterna och komplettera med ren folsyra istället?
nån mer som har likadant?
har ni några idéer på vad man kan göra?
har precis slutat röka och får knappt i mig kaffet längre. kan det påverka?
ska kontakta BM men vill ha starkare streck på testet innan. testet jag använde är känsligare är BM's så ett test där kanske visar neg..