• Anonym (lilla loppan)

Funkar RFSU´s "testa tidigt" gravtest?

Undrar om RFSU´s gravtest "testa tidigt" verkligen funkar? Det står att man kan testa redan på from dag 6 efter befruktningen. Men kan man testa positivt så pass tidigt? Någon som har testat med det gravtestet och plussat? Isåfall på vilken dag efter befruktning?

• Svar på tråden Funkar RFSU´s "testa tidigt" gravtest?
  • Anonym (lilla loppan)

ingen?

• Flizus

Det funkar säkert att testa tidigare i alla fall. Men det kan av psykologisk synpunkt vara bättre att testa senare.

• Anonym (Nej)

Tror inte det fungerar så bra och skulle faktiskt hellre vänta än att få ett negativt-bli ledsen för att sedan få plus.

• Flizus
    Anonym (Nej) skrev 2014-01-13 16:13:21 följande:
    Tror inte det fungerar så bra och skulle faktiskt hellre vänta än att få ett negativt-bli ledsen för att sedan få plus.
    Eller tvärtom: ett mycket tidigt plus som sedan försvinner.
  • Anonym (Nej)
    Flizus skrev 2014-01-13 16:14:29 följande:
    Eller tvärtom: ett mycket tidigt plus som sedan försvinner.
    Precis!

Jag skulle inte ta testet.
  • lizafredriksson

Jag testade med det på BIM-3 och fick inget helt plankt men dan efter så tog jag ett CD och ett fint plus blev det. Tycker att det skulle ha varit ett svagt sträck i alla fall men som sagt helt vitt.

• Anonym (lilla loppan)

Sambon köpte hem ett sånt test igår, så jag testade nu på morgonen. Idag är det ca 6-7 dagar efter eventuell befruktning, men det var negativt. (hade nog inte räknat med annat heller egentligen). Tycker att det är lite konstigt att det skulle kunna visa så tidigt. HCG-halterna måste väl ändå få stiga ett tag tills det kan visas?

Blodprov kanske kan visa såhär tidigt, men gravtest har jag svårt att tro

Svar på tråden Funkar RFSU´s "testa tidigt" gravtest?