Bra psykolog/psykoterapeut i Stockholm?
Någon som vet av en bra psykolog/psykoterapeut i Stockholm?????????
Jag behöver verkligen träffa någon som kan hjälpa mig!!!
Någon som har tips?
Någon som vet av en bra psykolog/psykoterapeut i Stockholm?????????
Jag behöver verkligen träffa någon som kan hjälpa mig!!!
Någon som har tips?
Ingen som kan rekommendera någon bra terapeut????
Jag har många olika små orsaker som orsakar problem i min vardag. Dålig självkänsla, självförtroende, lite social fobi, nedstämdhet...
Det finns ju olika inriktningar på psykologer men just nu har jag ingen och om någon har något tips på en bra så vill jag kolla upp saken. Vill bara ha någon rekommendation.
Jag har gått via min VC förut och fått remiss till 2 dåliga psykologer.
Har haft kontakt med psykiatrin också men det är så vansinnigt långa väntetider tills ens ärende hamnar på bordet och de pratar OM jag är aktuell för psykologikontakt.
Juliana Weiss är bra, hon har skrivit en bok och svarat på frågor i Aftonbladet så du får upp en hel del om du googlar på henne. Hon är utbildad psykolog och psykoterapeut (psykodynamisk inriktning) Hon tar 800 kronor per gång.
Jag gick hos www.psykologa.se. Psykologen jag träffade där var bra.
Nej nu har du totalt missförstått, alternativt inte läst det jag skrivit. Jag menar att bara för att man är yrkesperson, betyder inte det att man inte är människa. Ett dåligt omdöme om ens yrkesperson kan förstöra oerhört mycket, eftersom det är så lätt att söka på namn på internet. Om då en patient som eg mår dåligt och där personkemin kanske inte helt klaffat obetänksamt skriver något illa om terapeuten, kan det få hemska följder trots att terapeuten inte alls gjort något fel!
Det är, som jag redan skrivit två gånger, något helt annat om terapeuten GJORT fel, dvs begått tjänstefel eller betett sig illa på något sätt. Självklart får en terapeut inte bete sig illa mot en patient, men det är heller inte det jag skrivit om utan orättvisa omdömen på nätet skrivna i affekt, som kan förstöra livet för folk. Jag menar inte att detta bara kan hända terapeuter utan även lärare, läkare, kassörskor på ICA eller vem som helst som folk skriver nedsättande om på nätet. Men nu handlade det om terapeuter/psykologer i den här tråden.
Bara att man är "dålig" i patientens ögon därför att man kanske inte lyckas säga exakt rätt saker som hjälper under första sessionerna (då patienten förstås önskar att få hjälp omgående), och då få läsa om sig själv på nätet som DÅLIG, DET är orättvist.
Förstår du bättre nu?
Jag rekommenderar Krysmyntha Sjödin. www.krysmyntha.se
Hej!
När jag sökte psykolog kollade jag runt en del och hittade någon via www.psykologstockholm.se
Testa där och se om du hittar någon som verkar bra