• mycketsaft

Hur ska man placera besticken i diskmaskinen?

Vilket sätt är bäst, eller hur gör du? Sorterar du så alla gafflar ligger i samma fack så det går snabbt och enkelt att plocka upp när det är diskat eller stoppar du bara ner på första bästa ställe?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hur ska man placera besticken i diskmaskinen?
  • mycketsaft

Sambon sorterar och men inte jag, han stör sig så klart på att allt är huller om buller medans jag stör mig på att skedarna skedar varandra och inte blir rena. Ibland gör även gafflarna det Skrikandes

• Gurkan

Vi har ingen klassisk korg utan ovanför övre korgen finns ytterligare ett fack där man lägger besticken. De sticks ner mellan så plastpiggar och blir liggande på sidan. Smidigt för de fastnar inte i varandra. Jag lägger dem vart efter jag får tag på dem, en kniv kan således ligga mellan två gafflar. Sambon sorterar och irriterar sig på att jag inte gör det haha

• mycketsaft
    Gurkan skrev 2014-01-13 18:20:40 följande:
    Vi har ingen klassisk korg utan ovanför övre korgen finns ytterligare ett fack där man lägger besticken. De sticks ner mellan så plastpiggar och blir liggande på sidan. Smidigt för de fastnar inte i varandra. Jag lägger dem vart efter jag får tag på dem, en kniv kan således ligga mellan två gafflar. Sambon sorterar och irriterar sig på att jag inte gör det haha
    Jag har faktiskt funderat på om man skulle skaffa en sån!
  • Molgan 008
    mycketsaft skrev 2014-01-13 18:17:06 följande:
    Sambon sorterar och men inte jag, han stör sig så klart på att allt är huller om buller medans jag stör mig på att skedarna skedar varandra och inte blir rena. Ibland gör även gafflarna det Skrikandes
    Sätter så mycket huller om buller som möjligt av samma anledning som dig.
  • RoadRunner

Har en korg med galler upptill så att dom kan stå skillt från varandra men skedarna måste ändå stå tillräckligt långt ifrån grannen så att dom inte lämnar skitiga. Sorterar så långt som det är möjligt dom men det fungerar inte alltid pga utrymmesbrist. Har haft vanlig korg utan galler och det är värdelöst, har även testat med en skild hylla högst upp som Gurkan nämde men jag gillade inte den. Bestickorg med galler är helt klart bäst.

• mycketsaft
    RoadRunner skrev 2014-01-13 18:27:36 följande:
    Har en korg med galler upptill så att dom kan stå skillt från varandra men skedarna måste ändå stå tillräckligt långt ifrån grannen så att dom inte lämnar skitiga. Sorterar så långt som det är möjligt dom men det fungerar inte alltid pga utrymmesbrist. Har haft vanlig korg utan galler och det är värdelöst, har även testat med en skild hylla högst upp som Gurkan nämde men jag gillade inte den. Bestickorg med galler är helt klart bäst.
    Vi har faktiskt ett galler till korgen men vi har aldrig använt det, kanske får testa.
  • Tutilure
    Gurkan skrev 2014-01-13 18:20:40 följande:
    Jag tycker att sån är skitjobbig! Det tar så himla lång tid att plocka ur besticken.

Jag sorterar oftast av bekvämlighets- och tidsskäl.
    Målar man fan på väggen kan det inte bli annat än succé!
Svar på tråden Hur ska man placera besticken i diskmaskinen?