• Anonym (Fetto)

Gått upp 400 g över natten?!?

Jag väger mig varje morgon. Försöker vara noga med vad jag äter och rör på mig. Hela förra veckan låg jag på 46.7-46.8. Imorse när jag vägde mig, vägde jag 47.2 vilket innebär en viktökning på 400-500 gram. Alltså igår åt jag tomat med mozzarella till frukost, två knäckebröd med keso på till lunch samt kycklinggryta ca 150 gram till middag. Kan jag verkligen gått upp i rent fett över natten?! Jag får panik på detta

• Svar på tråden Gått upp 400 g över natten?!?
  • Knota

Eh, har du hjälp för dina ätstörningar?

• matildadl

Rent fett har du nog inte gått upp, du har säkert kvar maten i din mage eller tarmar, testa att gå på toaletten så kanske det blir bättre :)

• Anonym (Fetto)

Ätstörningar? Jag vill veta om det är möjligt att gå upp 400-500 gram på en natt? Är det rent fett?

• Anonym (Fetto)
    matildadl skrev 2014-01-14 10:48:26 följande:
    Rent fett har du nog inte gått upp, du har säkert kvar maten i din mage eller tarmar, testa att gå på toaletten så kanske det blir bättre :)

Kan det vara så enkelt? Va iofs varken på dass igår eller imorse.
  • sextiotalist
    Knota skrev 2014-01-14 10:47:28 följande:
    Eh, har du hjälp för dina ätstörningar?
    Måste nog hålla med. Du tittar på 400 gram. Som vuxen kvinna så har jag kunnat pendla upp till 2 kilo under en månad utan att ha gått upp i vikt egentligen. Det är vatten som man lägger på sig under menscykeln. Har man ätit och inte varit på toaletten, så har du en del där. Dricker du 3 dl vatten, så genast så väger du 3 hg mer.

• Momalicious

Man bör inte väga sig varje dag, särskilt inte som kvinna med tanke på att de flesta väger lite mer när man ska ha mens osv. Bättre att köra en gång i veckan eller så, då blir det mer jämt.

• sextiotalist
    Anonym (Fetto) skrev 2014-01-14 10:48:44 följande:
    Ätstörningar? Jag vill veta om det är möjligt att gå upp 400-500 gram på en natt? Är det rent fett?
    Man är på gränsen till ätstörningar om man kollar vikten vajre dag och även då på grammet
  • helenen

Eller så har du en våg som är lika stabil som min. Ställer jag mig på vågen - går av - ställer mig - går av - ställer mig, alltså tre vikter inom loppet av en minut, kan det diffa upp till ett kilo. Jag tror ju inte att jag går varken upp eller ner under den minuten.

• Anonym (A)

Du kanske inte har bajsat? Druckit mer vatten än vanligt? Jag kan absolut gå upp och ner 400 gr på ett dygn.
    Ts, du äter för lite förresten anser jag.

Svar på tråden Gått upp 400 g över natten?!?