• Lavskrikan

Jobba 25-timmarspass

Vill bara kolla vad ni tycker och tänker!
    Vad skulle ni säga om ni som hyfsat välmående gravida i fram till (inte med) tredje trimestern tvingades arbeta pass med 25 timmars arbete, osäkert om man verkligen får någon sömn under natten, osäker arbetsbörda och med möjlig risk för infektioner, hot, våld, psykiskt påfrestande jobb? Obestämd

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-17 13:43
    Ska väl också påpeka att det innebär stort psykologiskt ansvar och fullständig oberäknelighet vad gäller arbetsbördan - d.v.s. det är inte en och samma vårdtagare som behöver hjälp utan det handlar om jourer på ett sjukhus.

• Svar på tråden Jobba 25-timmarspass
  • emmisss

Vill man ens jobba som gravid med människor där det finns risk för våld?

Jag jobbar inom äldrevården och där går inte gravida in till aggressiva personer..

• Lavskrikan
    emmisss skrev 2014-01-14 14:34:34 följande:
    Vill man ens jobba som gravid med människor där det finns risk för våld?

Jag jobbar inom äldrevården och där går inte gravida in till aggressiva personer..

Nej, med våldsamma personer vill man inte jobba, och ska man inte jobba som gravid. Är man flera som jobbar får ju förstås någon annan "riskera livet". Men om man inte har något val? Om man jobbar på ett ställe där man från ena stunden inte vet om nästa stund innefattar en våldsam person?
  • misi

Jobbar med på ett sånt ställe. Själva om nätterna . Är bara i v 10 nu men funderar mkt på hur det ska bli sen. Jobbar inom.kommunen så kan bli flyttat tillfälligt pga hot o våld..men känns som ett stressmoment att bli flyttad på med :/

• tundra

Jag har jobbat jourpass på boende med vuxna autister med utåtagerande och självskadebeteende. Eftersom det inte fanns omplaceringsmöjligheter så fick jag havandeskapspenning 2 mån innan BF plus att jag tog ut 1 mån semester.

Jag jobbade till jag var 6 mån. Mina brukare har aldrig varit så fogliga. Måste ha varit mina gravhormoner de fruktade haha. Nej men allvarligt. Jag fick ta det lite lugnt men annars var jag lika professionell som alltid.

• Erizajo

Jag är gravid i v 24 och jobbar dygn, 24 timmars pass alltså, min brukare är ganska jobbig då hon lägger sig extremt sent (mellan 2

Svar på tråden Jobba 25-timmarspass