• Anonym (Less)

Första mensen efter missfall- extra lång??

Hej! Fick konstaterat MA i mitten av oktober-13, var då i vecka 8(fostret dött i vecka 6). Fick tabletter för att avsluta allt och blödde endast 1 dag. Kände på mig att allt inte kommit ut då det hade gått "för lätt". Testade starkt positivt tre veckor efter vilket då resulterade i en skarapning. Blödde nog minst 3-4 veckor efter skrapningen. Fick ett litet uppehåll och sen började jag blöda igen för 2,5 vecka sen villet jag tolkar som mens. Blöder alltså fortf, inga mängder men det är blod.. Men varför är den så lång och tar aldrig slut??? Ngn som haft liknande? Testat med ÄL test och hade nog ingen ägglossningen innan mensen.. Fick inte neg gravtest förren nästan 1,5 månad efter skrapningen, är inte det lite märkligt också? Vill ju bara att allt ska vara tillbaka till det normala så man kan försöka igen...

• Svar på tråden Första mensen efter missfall- extra lång??
  • Joss81

Hej.

Jag fick också MA i oktober och precis som du hade jag gått i 8 veckor men fostret hade dött i vecka 6. Ibland kan man blöda ganska länge och det kan ta tid för mensen och ägglossningen att komma igång igen. Kroppen behöver komma tillbaka till sin vanliga rytm. Blöder man väldigt länge och mycket så bör man nog göra ett nytt VUL. Det kanske är kvar lite "rester" i livmodern vilket gör att man blöder för att kroppen försöker stöta bort det sista. Grav.testet kan visa positivt några veckor efter missfallet pga kroppen fortsätter att producera gravidhormonet HCG. Kroppen förstår inte på en gång att du inte är gravid längre.

Jag blödde bara någon dag efter skrapningen och efter det verkar kroppen ha kommit tillbaks till sin "ordinarie" mens och ägglossning... men jag har inte lyckats bli gravid igen, trots att jag försökt pricka in ägglossningen varje månad. Kanske kommer det ta lång tid innan kroppen är mottaglig för graviditet igen... vet inte... hoppas inte :(

• Anonym (Less)

Beklagar ditt MA:( Så himla trist...! Tack för ditt svar! Får se hur länge mensen dröjer sig kvar och om jag ska höra av mig till gyn men det känns som jag vet vad de kommer svara.. "Mensen kan vara lite längre och oregelbunden efter missfall"...:( Man blir så besviken på kroppen på nått sätt när den inte fungerar som man vill...! Hoppas ni får till det där pluset på stickan snart!!

• Joss81

Beklagar ditt MA oxå. Förlåt, det glömde jag att skriva i förra inlägget.. Det är sä hemskt att man ska behöva drabbas av missfall. Det var wn sån chock och sorg och besvikelse. Och nu är jag så rädd att jag inte ska kunna bli gravid längre. Försöker att "leva" oxå men det känns som att detta maler i huvudet på mig dygnet runt. Att få bli gravid igen. Jag försöker verkligen att inte grubbla, att inte stressa upp mig men jag känner mig nästan bestt av det nu.. Hoppas att din kropp kommer i balans så snart som möjligt och att du blir gravid igen.

• Joss81

Beklagar ditt MA oxå. Förlåt, det glömde jag att skriva i förra inlägget.. Det är sä hemskt att man ska behöva drabbas av missfall. Det var wn sån chock och sorg och besvikelse. Och nu är jag så rädd att jag inte ska kunna bli gravid längre. Försöker att "leva" oxå men det känns som att detta maler i huvudet på mig dygnet runt. Att få bli gravid igen. Jag försöker verkligen att inte grubbla, att inte stressa upp mig men jag känner mig nästan bestt av det nu.. Hoppas att din kropp kommer i balans så snart som möjligt och att du blir gravid igen.

• Tess1984

Beklagar ditt missfall, efter mitt andra missfall var min första mens väldigt skum, blödde brunt flera dagar innan mensen kom igång på riktigt, andra mensen månaden senare kom som den skulle och hade stabiliserats.

Jag håller med dig Joss81, det är verkligen hemskt med missfall, jag har jätte ångest att bli gravid igen vill inte uppleva samma besvikelse och sorg, men nu har jag börjar äta folsyra och extra D-vitamin för det har jag hört är bra inför kommande graviditet, hoppas på en bättre lycka denna gången och även till er som kämpar.

Massa styrkekramar 

• Anonym (Less)

Beklagar dina missfall Tess1984:( Ja det är kanske vanligt att mensen strular lite efter missfall men nu är jag inne på blödningsdag nr 17(har neg grav.test) och inte alls i närheten av ÄL enl tester.. Försöker tänka att inte stressa och att allt får ha sin tid men det är så svårt när man bara vill försöka igen...:(

• Anonym (Less)

Avslutar den här tråden med ett svar på mitt problem, ifall ngn annan är med om samma sak. Var på nytt ultraljud idag och då finns det rester kvar av graviditeten TROTS en medicinsk "abort" och skrapning!! Måste in och skrapas på nytt.. Vad är oddsen för detta?! Less är bara förnamnet...

• Joss81
    Anonym (Less) skrev 2014-01-24 08:43:49 följande:
    Avslutar den här tråden med ett svar på mitt problem, ifall ngn annan är med om samma sak. Var på nytt ultraljud idag och då finns det rester kvar av graviditeten TROTS en medicinsk "abort" och skrapning!! Måste in och skrapas på nytt.. Vad är oddsen för detta?! Less är bara förnamnet...

Å så jobbigt och vilken maximal otur. Lider med dig. Vad märkligt att de kan missa en sån sak när de är inne o skrapar. De måste de ju kunnat ha sett redan då på ultra att allt inte var borta.. Lycka till nu!!
  • Anonym (SN)

Beklagar ditt missfall! Hade själv ett för några veckor sedan och det leder ju till mycket googlande. Så många tjejer jag har läst om nu som har haft rester kvar. Det gäller verkligen att stå på sig och be om ett VUL om man fortsätter att blöda och har en känsla av att något inte står rätt till.

Svar på tråden Första mensen efter missfall- extra lång??