mamman vill inte träffa hen!
Som en Mamma känner jag mig arg och fruktansvärt förbannad på en annan mamma.
Min bonus är 5 år och vill verkligen jätte gärna vara hos sin mamma, MEN mamman skiter fullständigt i hen.
vilket resulterar i en lite rebellisk 5 åring här hemma. Hen har för ca ett halvår sen träffat sin mamma sist och sist dom pratade för ca 3 veckor sen blev hen lovad att komma dit. Men nu vägrar mamman svara i telefonen och 5 åringen försöker hålla modet uppe. Hen vill inte visa tårar och jag kan känna att hen är lite för "stark" för sitt eget bästa. . Hen använder smärta för att få ut tårarna ( Okej ingen panik hen skadar inte sig själv!) Hen säger att hen har ont i huvudet, foten,höger öga,vänster öga,magen.. ja vars man nu kan ha ont och gråter för den skull... tills det kommer fram att hen saknar sin mamma.
Det är förmodligen en massa tankar och funderingar som åker runt i huvudet på hen.
Aggressionerna hos hen finns inte men däremot trots och total respektlöshet mot alla andra. Vilket är extra påfrestande då vi har en liten 1åring här hemma också som vi inte vill ska ta efter hens beteende.
När maken åker på jobbet sätter sig hen och tittar på klockan sen börjar det.. samma visa varje gång. "när kommer pappa?" Hur många dagar jobbar pappa?"
När pappa väl kommer hem så existerar inte jag. Jag är den där som bara ska finnas där som typ lunchbilen. Jag förstår att jag aldrig kommer kunna ta över någon mamma-plats och det är jag inte ute efter. men däremot vill jag ha en fungerande vardag där jag ska kunna lämna barnen själv i köket medans jag går på toaletten, där barnen ska kunna lyssna när jag säger nej. 1 åringen förstår inte så mycket ännu men en vacker dag gör hen det och då vill jag inte att hen ska ta efter 5åringens inställnig.
Vad göra?