Det hjälper säkert inte så mycket för du vet redan och folk har redan skrivit det här men alla ni är ju i samma sits! När jag tog körkortet, drygt 3 år sedan, var jag äldst och jag kände inte de andra som jag skulle åka med men de kände varandra...de satt alltså och snackade och jävlades med varandra.
Men alltså, det var heeelt lugnt att köra med dem. Körskoleläraren sitter ju där framme med dig så när det är din tur att köra så koppla bort dem som är bak i bilen...jag lovar; antingen har de fullt upp med att snacka med varandra, vara nervös inför halk-körningen eller så är de nervösa för att det kan vara just dom som ska köra nästa gång. Ingen bryr sig!
Lyssna bara på din körskolelärare, snacka med hen och skit i de andra.
Själva halkbanan är lite läskig från början. Bara det att vara SJÄLV och KÖRA en bil!!! Men det läskiga går snart över! Du kommer bli uppmanad till att köra snabbare och snabbare. T.ex. första gången du kör på det hala så ska du hålla hastigheten 20km/h och tvärbromsa. Nästa gång ska du köra i 25/h. När du har fått stopp på bilen känner man hur hjärtat pumpar lite extra!! Men du vet att det snart är dags att köra igen och du kommer nästan längta tills du får prova igen och försöka få stopp på bilen ännu tidigare.
En gång skulle vi låtsas att kon var en utspringandes älg och en kille lyckades aldrig väja undan denna "älg"...bilskoleläraren sa då (alla hör vad läraren säger via komradio i bilen) "jasså, du längtar efter lunch du....köttfärssås ser jag!" .
Inget allvarligt alltså!
Om du ska bli underkänd så ska du strunta i att köra 30km/h (om läraren säger den hastigheten) och köra i 60km/h i stället och du ska köra på andra banor än alla andra och typ köra iväg med bilen.
Det kommer gå bra!! Prova!! låtsas att du är journalist och du ska göra reportage om hur det är att ta körkort idag ;)