• scaras

Nya My Little Pony?

Sitter o kikar på My little ponys till dottern och undrar bara när de bytte utseende egentligen? Har inte tänkt på dom sen jag var liten i början av 80-talet och då var de ju rätt runda o knubbiga.. betydligt smalare nu ju. När ändrades detta, och är det nån som vet varför? De var ju sötare innan.. Solig

• Svar på tråden Nya My Little Pony?
  • duntoss

Jag funderade också på det. Tittade på gamla avsnitt och sen dom nya. Utseende, attityd ja allt är ändrat

• fluu

Vet inte svaret på din fråga, men tycker att detta är intressant så hoppas någon vet :)

www.amelia.se/artiklar/sa-har-mycket-mer-rosa-har-leksaker-blivit-sedan-70-talet/&epslanguage=sv

8. Och vad hände med My Little Pony? Den knubbiga lilla ponyn har blivit ett vuxet sto, med väldigt smala ben, snygg, lång man och stora ögon? En smal häst med extra allt. Mycket att sträva efter helt enkelt.

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • RosaGrisen

De smalare ponnysarna började komma när jag var runt 8-9 år om jag inte minns fel. Och i år fyller jag 25. Men jag tyckte alltid att de små tjocka var sötare :)

• Vanilla ice queen

Ja de har ändrats ordentligt men det verkar ha gått successivt. Vet dock inte varför men kan ju gissa att det har med smalare ideal att göra... Jag tycker dock de nya MLP är riktigt roliga och kollar ibland med mina barn Tycker att attitydförändringen är bra, kaxiga små ponnysar istället för det sockersöta snälla som var när jag var liten

• viseversa

Tycker dom gamla fråm 80-talet är dom "riktiga" my little pony. Mycket finare än dom nya. Hittade 15 stycker av dom gamla på myrorna för 5-10kr styck beroende på storlek. Dom leker barnen massor med här hemma.

Instagram...LOVALOVISA
  • purple box

Jag tror den "nya" mlp är 5e eller 6e generationen. Alla generationer har nytt utseende (fast inte alltid så stor skillnad. Nya mlp är ritad av samma kvinna som rita Power puff pinglorna. Jag gillar dem lika mycket som de som fanns på 80-talet. Nya serien är riktigt rolig.

• nozpa

Upptäckte även att polly pocket  var helt annorlunda nu mot då. :P Jobbigt att bli gammal. :)

• viseversa
    nozpa skrev 2014-01-15 12:08:40 följande:
    Upptäckte även att polly pocket  var helt annorlunda nu mot då. :P Jobbigt att bli gammal. :)
    Ja polly pocket var MYCKET roligare när jag var barn=)
    Instagram...LOVALOVISA
  • scaras

Oj, ja Polly pocket har visst blivit nått helt annat.. Trist!

Kan inte minnas att vi kollade på nån My Little Pony-film eller så när jag var liten men om ponnysarna blivit tuffare och kaxigare med åren är jag helt för det men tycker ändå inte de ser lika "kul" ut längre.  Varför räcker det inte att se charmiga o gulliga ut, måste de vara snygga och moderiktiga med??
    Blir nog till att göra som viceversa, leta lite på second hand.. synd att man inte har kvar några av sina egna gamla att ge till grynet.

• viseversa
    scaras skrev 2014-01-15 14:31:46 följande:
    Oj, ja Polly pocket har visst blivit nått helt annat.. Trist!

Kan inte minnas att vi kollade på nån My Little Pony-film eller så när jag var liten men om ponnysarna blivit tuffare och kaxigare med åren är jag helt för det men tycker ändå inte de ser lika "kul" ut längre.  Varför räcker det inte att se charmiga o gulliga ut, måste de vara snygga och moderiktiga med??
    Blir nog till att göra som viceversa, leta lite på second hand.. synd att man inte har kvar några av sina egna gamla att ge till grynet.
    Tradera har MASSOR både gamla my little pony och gamla polly pocket. 
    Instagram...LOVALOVISA
Svar på tråden Nya My Little Pony?