Känner mig underkvalificerad för mitt jobb!
Känns som att jag hamnat i en helt absurd situation. Jag har ett FÖR bra jobb.
Jag ska försöka göra en lång historia kort.
Min uppväxt var inte den bästa, den var på ett ungefär "dagsattskrivabokom-förskräcklig". Det resulterade i misslyckad skolgång med ofullständiga betyg i högstadiet, och jag har varken gått gymnasie/komvux eller universitet. Jag har alltså status 0 när det kommer till utbildning.
Istället flyttade jag hemifrån och började jobba svart för 30kr/h ca 12h/dag 7 dagar i veckan för att överleva.
Jag har slitit som ett djur för att ta mig uppåt till ett vanligt jobb. Gjort många men smarta arbetsplatsbyten. I höstas sökte jag en tjänst jag verkligen ville ha men som jag inte trodde jag kunde få. Jag trodde fel för jag fick den! Det blev ett stort kliv för mig från att hatta omkring och göra lite av varje till en arbetsplats där det faktiskt finns framtidsutsikter. Jag hann arbeta i lite över två månader innan de berättar att min tjänst kommer göras om och från och med våren kommer jag snarare vara systemförvaltare än administratör. Jag blev såklart jätte glad och tackade ja. De frågade om jag ville lära mig mer om vad det innebar och jag sa att det behövs definitivt så de skulle ordna det.
Nu börjar jag känna att jag tagit mig lite vatten över huvudet, kommer jag verkligen att klara av det här? Kommer jag kunna leva upp till deras förväntningar? Vad exakt är det som förväntas av mig?
När jag läser om yrkesrollen blir det inte bättre, i beskrivningen står det att det ofta krävs universitetsutbildning.
Jag håller på att spricka från insidan för att jag känner mig så pressad över det här. Lyxproblem, jag vet.
Hur fan löser jag det här på bästa sätt??