Citruskakan skrev 2014-01-15 16:26:05 följande:
Hej alla goa! Som ni kanske sett så har jag gjort några trådar angående sjuksköterskeprogrammet, men jag har ytterligare några frågor.
* Hur ofta har man praktiska lektioner på universitetet?
* Hur pass mycket plugg är det? Hur mycket behöver man plugga?
* Behöver man vara duktig för att klara sjuksköterskeprogrammet bra?
* Hur är det att plugga till SSK? Tufft? Roligt? Värt? Berätta!
Jag tycker för övrigt att sjuksköterska är ett mäktigt yrke. Jag skulle vara otroligt stolt om jag blev sjuksköterska en vacker dag. Dock måste jag höja mina betyg rejält eller få bra på högskoleprovet för att jag ens skulle ha någon chans!
Förstår inte din första fråga riktigt men vi är i skolan 2-3 dagar/vecka och då är det föreläsningar, seminarium, basgruppsträffar eller andra praktiska moment. Det blir ju mer och mer praktiska moment ju längre in i utbildningen man kommer.
Jag ser det som mitt arbete så jag pluggar 08-15/16 måndag-fredag och ofta på söndagkvällar också. Man måste vara disciplinerad för att hinna med allt. Skjut inte upp allt till sista dagen utan planera in så du hinner med allt.
Det är ju högskoletudier så du måste ju hänga med i svängarna. Kunna lägga upp dina studier och klara av uppgifterna. Med rätt motivation så klarar man det!
Det är otroligt roligt och verkligen lärorikt! Jag har bara gått en termin men har lärt mig massor och ser verkligen framemot allt jag ska lära mig. Det är tufft emellanåt men det är så värt det!
Lycka till