• Moltivia

Läkarbesök pga sammandragningar

Berättade i torsdags förra veckan för min BM om ökade sammandragningar och att dessa nu kommer under vila. vissa gånger kan det komma 3-4st på 10-15 min. under helgen tillkom illamående men nu även stickningar och diffus värk i magen. Efter alla sammandragningar på en dag så gör ryggen förbaskat ont och magen är konstant öm. 

BM tog allt detta på allvar och var oroad skaffade mig en läkartid till idag.

Fick därför göra en gyn. undersökning vul och titt på tappen. 3cm var den då(vilket är vanligt, jag vet). hon nämnde dock aldrig fast/mjukhet eller hur mycket det var öppet. Det gick på knappt 1min allt kändes förhastat och tafatt. 
    Huvudet låg nedåt mot tappen och det förklarade trycket neråt som jag har hela tiden nu även utan sammandragningar. Men denna läkare tyckte det var helt ok med 30-40 sammandragningar om dagen även under vila och när man dragit ner på takten och att det gör lite ont.

tycker även det är konstig att det inte blev något nytt läkarbesök om 7-14 dagar för att se så den faktiskt är opåverkad då också. Hon utgick helt från att den varit 3cm hela graviditeten och inte alls tänkt på att besvären ökat sen BM beöket i torsdags. 

Skulle självklart tagit upp detta då när jag var där men som alla kanske upplevt så kommer man på det mesta när man sitter hemma i lugn och ro.

Och nu till frågan.

Borde man inte gå på ett läkarbesök till efter en första kontroll för att faktiskt vara säker?

• Svar på tråden Läkarbesök pga sammandragningar
  • Sallysally

Se lite hur det fortlöper nu några dagar. Blir de mer eller du känner oro, ring igen. Då undersöker dem igen. Sd är dock mycket vanligt och är tappen ej kort så brukar de vara ok. Men blir de mer ont, blödning osv. Ring. Rig enbRt vid oro med. Dem är tillmötesgående

Svar på tråden Läkarbesök pga sammandragningar