• leo1209

Halkskydd till trappa i trä - deckogrip?

Hallå! 
    Jag vill ha ett halkskydd till vår trätrappa och har bl a funnit dessa alternativ:

www.jula.se/halkskyddstejp-035025
    www.biltema.se/sv/Bygg/Tejp/Halkskyddstejp/Halkskyddstejp-29112/
    www.biltema.se/sv/Bygg/Tejp/Halkskyddstejp-29130/
    www.jula.se/halkskyddstejp-035025
    www.jula.se/halkskyddstejp-503023
    www.jotex.se/jotex/steget-trappstegsmattor-15-pack/201219

Sen hittade jag detta:
    http://www.antislip.se/butik/deckogrip.for-traytor-betongytor%2Cvinlyl-och-managa-andra-ytor.
    som verkar vara exakt vad jag är ute efter om det fungerar som det ska.

Är det någon som har anvöänt deckogrip eller har tips på liknande rollon-produkt?

Tack,
    Leo
  • Svar på tråden Halkskydd till trappa i trä - deckogrip?
  • Eleonor01

Varför inte sätta halvmåne heltäckningsmatta på stegen. Snyggt å praktiskt. Det gjorde vi efter att vi målade om den i vitt.

• leo1209
    Eleonor01 skrev 2014-01-15 20:49:51 följande:
    Varför inte sätta halvmåne heltäckningsmatta på stegen. Snyggt å praktiskt. Det gjorde vi efter att vi målade om den i vitt.
    Menar du som på jotex-länken i mitt första inlägg?
    Känns som det kan fastna skit i matt-bitarna och att det måste hållas efter mer men det kanske inte staämmer(?).
  • Eleonor01

Har inte kollat länkarna.

Vi har dem. De funkar kanon! Lätta att dammsuga å hälla rent. Jag brukar dammsuga trappen som vanligt å sedan torka m en vått trasa runt om mattan. Rekommenderas verkligen. Köpte våra på ellos istället. Lättare att hitta bra rabatter där. Tror vi gav 350kr för alla våra 13 steg så det blev nån matta över om någon skulle behövas bytas

• frullan

När vi flyttade in i vårt hus så var dottern liten så vi satte halkskyddstejp i trappan (tror faktiskt vi köpte den på ikea). Hade två rader på varje trappsteg. Sen i somras målade vi om trappan och valde att sätta trappstegsmattor istället. Personligen har jag nog tyckt att mattorna har varit lättare att hålla rent än tejpen.

• Sale

Clas Ohlsson har en som är genomsknlig (har inte tittat på dina länkar). Vi har matta i vår trapp men det är en "ram" med klarlackat trä som är cirka 5 mm runt hela och den är hal så där satte jag halkskyddstejp.

Svar på tråden Halkskydd till trappa i trä - deckogrip?