• mastiff 4

    äggdonation Grekland

    Jag måste berätta om min resa i ivf värden.
     Jag va 40 när vi började vi gjorde många försök med fick missfall varje gång. En barnmorska tipsade oss om äggdonation , vi letade på nätet försökte suga i oss all information efter det så ska man välja vilket land. Jag skrev till ett antal kliniker och till slut valde vi Grekland  Aten vilket jag inte ångrar idag.  Vi hade mail kontakt först sen skickade dom medeciner och alla undersökningar gjorde jag på en privat klinik, resultatet från undersökningar och provsvar faxade vi ner till kliniken. Hur smidigt som helst, 14 januari -13 satte jag in ägg i grekland på embio kliniken och detta resulterade i att i dag har vi en pojk och tös på 4 månade och jag va 44 år när jag fick våra goingar i september-13. vi kan rekomendera denna klinik man kände sig väl omhänderomtagen.

  • Svar på tråden äggdonation Grekland
  • Cia72

    Grattis! Har hört om denna kliniken...vad kostade det? Är 41 år, 3 missfall och 3 misslyckade IVF, har lågt AMF så nu återstår inte några andra alternativ...

  • swede

    Cia, kolla upp äggdonation i Riga också. Vi är igång där just nu och är mycket nöjda med kontakten med kliniken. www.avariga.se Det finns en hel tråd om äggdonation i Riga här på Familjeliv. Där kan du läsa och få tips! Lycka till!

  • Redan47

    Jag rekommenderar ixå serum i Aten. Jag har oxå provat hos ava Riga men efter tre försök inget plus.

  • Sia123

    Hej

    Har precis avslutat tredje IVF och utan resultat :(. Är nu helt handfallen över hur vi ska göra nu.

    Funderar på äggdonation men vet inte vilken klinik vi ska vända oss till. Lät intressant du skrev!!
    Vill du dela med dig lite mer så tas det tacksamt emot:
    * vad matchar dom med på kliniken?
    * pris?
    * var det lång väntetid?

    :) Sia

  • Redan47

    Sia 123; jag tycker du ska googla på olika klinikers hemsida , maila diina frågor. Många kliniker har prislista på hemsidorna. Sedan tillkommer oxå kostnader för provtagningar, mediciner. VUL.. Riga finns fler kliniker, två vanligaste finns representerade på ava Riga tråden. Serum i Aten där går jag nu.

  • Redan47

    Sia, det är ingen väntetid på donator eller behandling. Beroende på era önskemål förstås kan det ixå ta mer el mindre tid. Klinikerna har olika " utseenden" för att matcha nordeuropéer, medelhavs, Asien, osv. Jag skulle säga det är tiden att ställa in dig är det som tar längst tid, förundersökningar, provtagningar, ev nedreglering, synkning ...

  • AnnaBerg01
    Hej! Anna Berg heter jag. Jag jobbar med ett program som heter Plånboken som går i Sveriges Radio P1. Jag jobbar just nu med ett inslag om ofrivillig barnlöshet och kostnader kring detta. Min arbetstitel på inslaget är Vad kostar det att skaffa barn? (när man har svårt att få barn).
     

    Inslaget kommer att följas av en diskussion i vår studio om hur olika förutsättningar man har beroende på vilket Landsting man tillhör.


     
    Till detta inslag är jag på jakt efter ett par eller en man eller kvinna som är beredd att berätta sin historia i radio.  Personen ifråga bör ha lagt ner privata pengar utöver de försök som har bekostats av Landstinget. Vill du så får du gärna maila mig, så berättar jag mer. Vänligen [email protected]
Svar på tråden äggdonation Grekland