Behöver akut feedback på mitt personliga brev!!
Ska arbetsintervju imorgon bitti för en klädesbutik och sitter här ännu och slipar på mitt personliga brev. Kan någon ta sig en titt på det och ge någon feedback? Om något saknas eller kan tas bort, alternativt ändras? Skulle uppskattas enormt mycket! Kan väl även tillägga att dom har ombett en, att i sin ansökan (vilket jag antar är detta personliga brev) ska ange vilken tjänst man söker. Och jag söker två olika tjänster. Dels en vanlig säljartjänst. Och dels en säljartjänst med avdelningsansvarig. Vart ska jag sätta in det?"XXX's senaste tillskott?
Hej!
Här ni en utåtriktad kille med mycket energi och ett stort intresse för att möta nya människor. Service är något som faller sig naturligt för mig och av mina erfarenheter inom bland annat restaurangbranschen har jag lärt mig att vara stresstålig och att även bidra med god stämning för såväl kunder som medarbetare.
’Anställer ni mig får ni en ung, driven och målmedveten kille med glimten i ögat och en härlig kreativitet. Jag är väldigt öppen och lyhörd med ett öga för försäljning och en gedigen passion för kläder. Gillar effektivitet och när det är välstrukturerat i min närhet. En anställning hos er skulle vara den perfekta språngbrädan och likaså tillfälle att få utveckla mig själv och ta mig längre framåt i min karriär. Samtidigt som ni får en hunrig person som mer än gärna lyfter detta team och likaså företag till nya oanade höjder.
I dagsläget har jag på XXX ett huvudansvar inom bland annat beställningar och stallage, vilket är någonting som har fått mig att växa något enormt den senaste tiden. Gillar att få ta ansvar och se till så att saker blir gjorda på rätt sätt och inom utsatta tidsramar. Med ett större ansvar inom en arbetsplats får man även en bra överblick, både på sig själv och sina medarbetare, men också på hur företaget fungerar i allmänhet och står sig gentemot andra konkurrenter. Att exempelvis vara insatt i försäljningsmål och framtidsvisioner, är någonting som motiverar mig extra mycket.
Förutom mitt ovannämnda ansvar, har jag också stor erfarenhet av kassa och försäljning. I vår butik ”XXX” på XXX jobbar vi exempelvis mycket med ständig utveckling, personlig försäljning samt uppföljningar på hur våra kunder trivs i butiken och känner gentemot våra produkter och priser. Har alltid resonerat att en nöjd kund, är en bra kund.
På min nuvarande arbetsplats har jag dessutom utvecklat min förmåga att hantera både människor och stress genom att planera och prioritera, men också vara flexibel och realistisk. Det krävs som med nästan allt här i livet – en bra balans. Upplever alltjämt långa och tuffa dagar med ett högt tryck och mycket stress. Är van vid att exempelvis hantera kassa under rusningstider, men också se till att ge våra kunder högsta möjliga service och kvalité. Allt detta i en så pass trevlig atmosfär som möjligt. Stress i mina ögon är en drivkraft som motiverar mig att göra ett bra jobb. Stress hjälper mig att hålla motivationen uppe och gör mig mer produktiv och alert.
Jag ser fram emot att höra från er.
Med vänlig hälsning,
XXX "