• Keanoboy

Behöver akut feedback på mitt personliga brev!!

Ska arbetsintervju imorgon bitti för en klädesbutik och sitter här ännu och slipar på mitt personliga brev. Kan någon ta sig en titt på det och ge någon feedback? Om något saknas eller kan tas bort, alternativt ändras? Skulle uppskattas enormt mycket! Kan väl även tillägga att dom har ombett en, att i sin ansökan (vilket jag antar är detta personliga brev) ska ange vilken tjänst man söker. Och jag söker två olika tjänster. Dels en vanlig säljartjänst. Och dels en säljartjänst med avdelningsansvarig. Vart ska jag sätta in det?

"XXX's senaste tillskott?

Hej!

Här ni en utåtriktad kille med mycket energi och ett stort intresse för att möta nya människor. Service är något som faller sig naturligt för mig och av mina erfarenheter inom bland annat restaurangbranschen har jag lärt mig att vara stresstålig och att även bidra med god stämning för såväl kunder som medarbetare.

’Anställer ni mig får ni en ung, driven och målmedveten kille med glimten i ögat och en härlig kreativitet. Jag är väldigt öppen och lyhörd med ett öga för försäljning och en gedigen passion för kläder. Gillar effektivitet och när det är välstrukturerat i min närhet. En anställning hos er skulle vara den perfekta språngbrädan och likaså tillfälle att få utveckla mig själv och ta mig längre framåt i min karriär. Samtidigt som ni får en hunrig person som mer än gärna lyfter detta team och likaså företag till nya oanade höjder.

I dagsläget har jag på XXX ett huvudansvar inom bland annat beställningar och stallage, vilket är någonting som har fått mig att växa något enormt den senaste tiden. Gillar att få ta ansvar och se till så att saker blir gjorda på rätt sätt och inom utsatta tidsramar. Med ett större ansvar inom en arbetsplats får man även en bra överblick, både på sig själv och sina medarbetare, men också på hur företaget fungerar i allmänhet och står sig gentemot andra konkurrenter. Att exempelvis vara insatt i försäljningsmål och framtidsvisioner, är någonting som motiverar mig extra mycket. 

Förutom mitt ovannämnda ansvar, har jag också stor erfarenhet av kassa och försäljning. I vår butik ”XXX” på XXX jobbar vi exempelvis mycket med ständig utveckling, personlig försäljning samt uppföljningar på hur våra kunder trivs i butiken och känner gentemot våra produkter och priser. Har alltid resonerat att en nöjd kund, är en bra kund. 

På min nuvarande arbetsplats har jag dessutom utvecklat min förmåga att hantera både människor och stress genom att planera och prioritera, men också vara flexibel och realistisk. Det krävs som med nästan allt här i livet – en bra balans. Upplever alltjämt långa och tuffa dagar med ett högt tryck och mycket stress. Är van vid att exempelvis hantera kassa under rusningstider, men också se till att ge våra kunder högsta möjliga service och kvalité. Allt detta i en så pass trevlig atmosfär som möjligt. Stress i mina ögon är en drivkraft som motiverar mig att göra ett bra jobb. Stress hjälper mig att hålla motivationen uppe och gör mig mer produktiv och alert. 

Jag ser fram emot att höra från er.

Med vänlig hälsning,
    XXX "
  • Svar på tråden Behöver akut feedback på mitt personliga brev!!
  • Anonym (!)

Till att börja med är det skillnad på cv och personligt brev. Det känns som att du har blandat ihop detta.

Sedan ska du inte skriva att tjänsten är en språngbräda. Det låter inte så lyckat. Tänk på att de ska vilja ha dig, inte varför tjänsten skulle vara bra för dig.

Kolla stavningen också:

"Här ni en utåtriktad", "hunri" är vad jag hittar när jag snabbt ögnar igenom. 

Jag hade helt klart skippat alla floskler också. Det känns som om hela brevet är fyllt av "jag är driven och målveten" osv. 

Men som sagt, först och främst, skilj på cv och personligt brev. 

• Angdev

Lite ovanligt att dom vill ha ett personligt brev när du redan är kallad till intervju. Vanligast är att man "säljer" in sig med ett personligt brev för att få komma på intervju...

Korta ner ditt brev och korrläst det.

Lycka till!!

• Keanoboy

Nu har jag knepat och knåpat med detta som slutresultat:

"XXX’s senaste tillskott?

Hej!

Här har ni en utåtriktad glad kille med mycket energi och ett stort intresse för att möta nya människor. Service är något som faller sig naturligt för mig och av mina erfarenheter inom bland annat restaurangbranschen har jag lärt mig att vara kundbemötande och att även bidra med god stämning för såväl kunder som medarbetare.

Anställer ni mig får ni en ung, driven och målmedveten person med glimten i ögat och en härlig kreativitet. Jag är väldigt öppen och lyhörd med ett ständigt öga för försäljning och en gedigen passion för kläder. Gillar att vara effektiv och behålla en välorganiserad struktur i min omgivning.

Besitter även en del erfarenhet av att jobba utefter tankesättet att alltid eftersträva ständig utveckling, använda personlig försäljning samt göra uppföljningar på hur kunder trivs i butik och känner gentemot produkter och priser. Brukar alltid resonerat att en nöjd kund, är en bra kund.

Har genom åren dessutom utvecklat min förmåga att hantera både människor och stress genom att planera och prioritera, men också vara flexibel och realistisk. Upplever alltjämt långa och tuffa dagar med ett högt tryck och mycket stress. Är van vid att exempelvis hantera kassa under rusningstider, men också se till att ge våra kunder högsta möjliga service och kvalité. Allt detta i en så pass trevlig atmosfär som möjligt.

Att få bli en del av ert team skulle innebära en fantastisk chans för mig, men jag är även säker på att jag skulle kunna bidra positivt för er då jag älskar att ha många bollar i luften, är hungrig och mer än gärna lyfter detta företag till nya oanade höjder.

Jag ser fram emot att få träffa er för en intervju där jag gärna berättar mer om mig själv!

Med vänlig hälsning,
    XXX"
  • Keanoboy

Oj, ursäkta. Nu blev det pannkaka. Här kommer ett nytt försök:

Hej!

Här har ni en utåtriktad glad kille med mycket energi och ett stort intresse för att möta nya människor. Service är något som faller sig naturligt för mig och av mina erfarenheter inom bland annat restaurangbranschen har jag lärt mig att vara kundbemötande och att även bidra med god stämning för såväl kunder som medarbetare.

Anställer ni mig får ni en ung, driven och målmedveten person med glimten i ögat och en härlig kreativitet. Jag är väldigt öppen och lyhörd med ett ständigt öga för försäljning och en gedigen passion för kläder. Gillar att vara effektiv och behålla en välorganiserad struktur i min omgivning.

Besitter även en del erfarenhet av att jobba utefter tankesättet att alltid eftersträva ständig utveckling, använda personlig försäljning samt göra uppföljningar på hur kunder trivs i butik  och känner gentemot produkter och priser. Brukar alltid resonerat att en nöjd kund, är en bra kund.

Har genom åren dessutom utvecklat min förmåga att hantera både människor och stress genom att planera och prioritera, men också vara flexibel och realistisk. Upplever alltjämt långa och tuffa dagar med ett högt tryck och mycket stress. Är van vid att exempelvis hantera kassa under rusningstider, men också se till att ge våra kunder högsta möjliga service och kvalité. Allt detta i en så pass trevlig atmosfär som möjligt.

Att få bli en del av ert team skulle innebära en fantastisk chans för mig, men jag är även säker på att jag skulle kunna bidra positivt för er då jag älskar att ha många bollar i luften, är hungrig och mer än gärna lyfter detta företag till nya oanade höjder.

Jag ser fram emot att få träffa er för en intervju där jag gärna berättar mer om mig själv!

Med vänlig hälsning,
    XXX"

• Keanoboy
    Keanoboy skrev 2014-01-16 02:11:13 följande:
    Oj, ursäkta. Nu blev det pannkaka. Här kommer ett nytt försök:

Hej!

Besitter även en del erfarenhet av att jobba utefter tankesättet att alltid eftersträva ständig utveckling, använda personlig försäljning samt göra uppföljningar på hur kunder trivs i butik  och känner gentemot produkter och priser. Brukar alltid resonerat att en nöjd kund, är en bra kund.

Med vänlig hälsning,
    XXX"

Det ska självklart vara mellanrum också, som ni kanske förstår. Bara fel i skripten. Vad tycks?
  • Anonym (!)

Hoppas det gick bra på intervjun. Nu är det väl försent, men jag vill ändå ge några förslag.

Undvik plattityder som många bollar i luften, ett öga för detaljer, hungrig, målveten och driven. Ge istället konkreta exempel på vad du har gjort och du uppnått. Om du skriver att det är viktigt för dig att kunden ska trivas i butiken, ge ett verkligt exempel på ett tillfälle där du gjorde en kund nöjd. Det säger så mycket med än att fylla brevet med adjektiv som inte säger något.

Svar på tråden Behöver akut feedback på mitt personliga brev!!