• Anonym (spelaren)

det där spelet man spelar... hur gör man?!

kort historia: Har träffat en man under ett halvårs tid som nu inte vet hur han vill gå vidare. Han gillar det vi har men vet inte om han känner nånting för mig eller om det bara är för sexets skull han e med mig.. MEN han sa att han gillar mig och bryr sig om mig jättemycket trots omständigheterna. Så jag sa att vi inte skulle ha kontakt under tiden han var ovetandes och han skulle komma tillbaka när han bestämt sig!

Vilket fall som helst, jag har nu tydligen dragit igång ett spel här. Ni vet, kärleksspelet där jag ska verka svårfångad och han ska få jaga mig för att få mig. Min stora fråga är hur fan gör man då? Jag var bara ärlig när jag sa att jag inte ville prata med honom förrän han visste, men jag vill ju samtidigt att han ska välja att vara med mig.. Så hur ska jag göra nu för att fånga upp honom igen? Och hur fan ska man spela det här spelet?

• Svar på tråden det där spelet man spelar... hur gör man?!
  • Meddelande borttaget
  • Zoégas

Varför hålla på att spela spel? Varför inte bara lägga korten på bordet, blir det något så blir det.
    Jag är tjej dock men håller killar på så, då tappar jag intresset direkt och går vidare..
    Tror mer på raka kort än massa fjant :p

• Meddelande borttaget
  • Anonym (spelaren)
    Anonym (Anna) skrev 2014-01-16 10:20:47 följande:
    Tack TS för din trådstart! Jag är också helt förvirrad när det gäller det här spelet och befarar att jag har spelat ut alla korten för killen jag gillar genom att berätta för mycket hur jag känner. Vet verkligen inte vad som blir bäst här...

Men måste man spela spelet då? Är vi inte mer jämställda än att det måste vara killen som jagar och tjejen som ska fångas?
    Jag tänker i samma banor! måste man verkligen spela det här jävla spelet egentligen? Kan han bara inte bestämma sig eller måste han verkligen vara tvungen att "se vad han går miste om först?"
    Zoégas skrev 2014-01-16 10:41:41 följande:
    Varför hålla på att spela spel? Varför inte bara lägga korten på bordet, blir det något så blir det.
    Jag är tjej dock men håller killar på så, då tappar jag intresset direkt och går vidare..
    Tror mer på raka kort än massa fjant :p
    jag har aldrig gjort sånt här med "spel" tidigare och fattar inte hur man gör heller, därav min trådstart. Men jag har ju lagt upp alla korten på bordet, så han vet ju vart JAG står. Men ja, enligt många gemensamma vänner och bekanta så ska jag verka svårfångad och "gå vidare" för att få honom att få upp ögonen för mig. Svara kort på sms/telefon och inte vara mottaglig för honom... har ingen aning om hur man gör som sagt så jag vet inte riktigt vad dom menar men hoppas reda ut iaf några frågetecken Glad
  • Anonym (spelaren)
    Anonym (Anna) skrev 2014-01-16 10:46:11 följande:
    Ja, precis så skulle jag vilja göra. Skippa tramset, säga som det är och vänta sig samma ärlighet tillbaka...

Men finns det killar som vill ha det så, eller måste de få uppleva "jägarinstinkten"?
    som sagt det var min tanke oxå! Har alltid kört med raka kort och det funkar, men tydligen inte på honom... så jag vet inte, vissa killar kanske vill ha det så?
  • Anonym (x)

jag hatar sådant där, vilket slöseri med tid!   Var ärlig och rak och kräv svar.

• Nöjd man
    Anonym (spelaren) skrev 2014-01-16 10:48:07 följande:
    som sagt det var min tanke oxå! Har alltid kört med raka kort och det funkar, men tydligen inte på honom... så jag vet inte, vissa killar kanske vill ha det så?
    Fråga dig om det är en sån kille du vill vara tillsammans med............
  • Anonym (spelaren)
    Anonym (x) skrev 2014-01-16 10:50:11 följande:
    jag hatar sådant där, vilket slöseri med tid!   Var ärlig och rak och kräv svar.
    Som jag sagt tidigare, JAG har berättat vad jag känner men han vet inte! och jag försökte verkligen kräva ett svar av honom, men jag vill ju inte tjata mig till vad han ska tycka och känna! Så det är därför jag frågar HUR man gör, för det FINNS faktiskt människor som "måste" spela det där spelet för att det ska bli nånting! Som sagt, aldrig gjort det förut då jag alltid träffat män som faktiskt kunnat bestämma sig efter man lagt korten på bordet!
  • Anonym (x)
    Anonym (spelaren) skrev 2014-01-16 11:08:07 följande:
    Som jag sagt tidigare, JAG har berättat vad jag känner men han vet inte! och jag försökte verkligen kräva ett svar av honom, men jag vill ju inte tjata mig till vad han ska tycka och känna! Så det är därför jag frågar HUR man gör, för det FINNS faktiskt människor som "måste" spela det där spelet för att det ska bli nånting! Som sagt, aldrig gjort det förut då jag alltid träffat män som faktiskt kunnat bestämma sig efter man lagt korten på bordet!
    Skit i honom så kanske det blir annat ljud i skällan och han rappar på med svar.
  • Anonym (spelaren)
    Nöjd man skrev 2014-01-16 11:03:29 följande:
    Fråga dig om det är en sån kille du vill vara tillsammans med............
    det är väl upp till var och en egentligen. Men ja jag har inget emot att va med en sån kille, alla är ju olika och blir attraherad av olika saker.. sen om han inte väljer att vara med mig så blir det ju hans förlust i slutändan. Även om jag kanske inte kommer ta det så bra i början, men det kan ju inte bli värre än vad det redan är eller hur?
Svar på tråden det där spelet man spelar... hur gör man?!