• Leja

    0 spermier, donator, heminsemination?

    Hej. Jag och min partner kan inte få barn den naturliga vägen (han har 0 spermier). Jag är också utredd och mig är det inget fel på. Vi vill väldigt gärna ha syskon till min son sen tidigare och vi kollar nu lite olika möjligheter. Vi är båda öppna för donator, och jag funderar på heminsemination. Är det någon här som gjort det med annan än sin partner? Hur träffar man en lämplig donator och vad ska man tänka på? Oerhört tacksam för alla tips och råd.

  • Svar på tråden 0 spermier, donator, heminsemination?
  • Indiria

    Är ni säkra på att det är så ni vill göra? Varför inte låta det gå till på rätt sätt via klinik?

  • Leja
    Indiria skrev 2014-01-30 13:11:33 följande:
    Är ni säkra på att det är så ni vill göra? Varför inte låta det gå till på rätt sätt via klinik?


    Hur menar du med rätt sätt?


    Det finns för och nackdelar med klinik. I vårt fall ser vi fler nackdelar. Så som det känns nu så är privat donator vårt bästa alternativ.

  • Indiria

    Ja jag tänkte rätt sätt rent juridiskt, så det blir din partners barn och inte donatorns. Kan bli problem med rättigheter och skyldigheter om någon skulle ångra sig.

  • Leja
    Indiria skrev 2014-01-31 10:22:01 följande:
    Ja jag tänkte rätt sätt rent juridiskt, så det blir din partners barn och inte donatorns. Kan bli problem med rättigheter och skyldigheter om någon skulle ångra sig.

    Okej nu förstår jag. Det hade vi tänkt lösa med närståendeadoption.
  • Indiria

    Okej! Gäller att det är en pålitlig donator då som inte ångrar sig innan adoptionen gått igenom. Ni har ingen i er närhet som kan tänkas vilja ställa upp då?

  • MikaMia

    Vi är i samma läge som er tror jag, kanske är den bästa lösningen med donator men jag vet inte.

  • Leja
    MikaMia skrev 2014-05-01 11:15:14 följande:

    Vi är i samma läge som er tror jag, kanske är den bästa lösningen med donator men jag vet inte.



    Har din man inge spermier heller? Vi har fått veta att det kan finnas i pungen bara att de inte kommer ut... så vi ska ta chansen o kolla detta och om det då finns där så kanske det funkar med IVF via TESA. Är ju absolut större chanser med donator, men vi ska göra något IVF försök iaf först om det går.
  • moii

    Vi har gjort icsi med testa eller om det var pesa jag har inte koll och planerar syskonförsök nu på samma sätt. Är glad att vi provade eftersom det gick bra.

  • Daladonator

    Hej
    Finns en seriös och ärlig spermadonator här om någon skulle vilja köra heminsemination.

    33år och finns i Dalarna med omnejd.

    Sänd PM för mer inte och intresse.

Svar på tråden 0 spermier, donator, heminsemination?