• FeuerKind

Hur vet man att slemproppen gått?

Ni får ursäkta mitt tjat och att jag kanske skriver i fel forum. Men tänkte att här inne så har ju de flesta redan fött barn, till skillnad från "vänta barn gruppen".

Iaf, jag undrar så om min slempropp kan ha gått, jag har sedan i går kväll vid 3-4 tillgällen haft slemmiga flytningar med lite, lite blod i. Jag ringde förlossningen och BM som svarade trodde att slemproppen kunde ha gått.

Med andra ord vet jag inte om den har gått eller ej. Hur var det för er när eran gick? Hur gick det till? Vad hände? Hur visste ni att den hade gått?

• Svar på tråden Hur vet man att slemproppen gått?
  • Nightwish

mina gick hela. jag satt på toan & skulle torka mig och fick en stor slemklup på pappret, det gick inte att ta fel på vad det var. Det var som en stor snorklump typ..lite gul/grön/vit med lite blomstrimmor i. Den kan ju gå i småbitar eller som du beskriver, som flytningar. Men då har inte hela gått på samma gång

• Anna22

Min gick hela på en gång. Efter att haft värkar i flera timmar och några timmar senare föddes hon. Din kan mycket väl ha gått. Min var som snor till konsistensen med lite blod i

• foxy

den kan ju gå sådär smygande som på dig.. jag tror att de e slemproppen

på mig va de så att, jag vaknade 3 på natten, gick på toa för att kissa, hade lite ont å kände att nåt e på g (svagt sådär) när jag skulle torka mig kom de lite blodaktigt på pappret, inte särskilt slemmit då.. sen efter en halvtimma hade nervösa jag sprungit på toa säkert 5-10ggr för att se efter om de kom mer.. å de gjorde det + att jag hade värkar med mindre än 5min mellanrum kl 4 åkte jag till bb å först nån gång där kom den "riktiga" slemmisen ut. alltså när jag varit på bb ett tag minns ej hur länge men.. då va de en stor slemmig klump som va full i blod å lite grön.

mitt råd till dig är att åka in å kolla. de e inte bra att gå omkring utan propp pga infektionsrisken.. alltid bättre att kolla sig för mycket än för lite

• princess of woolfs

För mig var det som du beskrev..

Svar på tråden Hur vet man att slemproppen gått?