• Vinröd

Tips på syskonvagn

Hej!
    Jag undrar om ni skulle kunna ge tips på en bra syskonvagn. Jag har läst massor om olika vagnar, men i slutänden tycker jag att andra föräldrars erfarenheter är det som väger tyngst.

Vad jag önskar är en vagn för en bebis och ett barn som är drygt två år. Jag vill att båda barnen skall vara vända mot mig när jag kör. Jag vill helst att barnen skall sitta bredvid varandra. Att den sedan är säker och någorlunda praktisk är ju också ett måste. Jag kör vagnen både på asfalt och på grusvägar, så bra stötdämpning önskar jag ju mig också förstås.
    Har ni några tips på detta?

Mvh Vinröd

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-24 02:05
    Vagnar jag tittat på är tex
    *Brio Double Wave. Men tror att jag vill ha separata sufletter till barnen... Annars är jag väldigt förtjust i Brio.
    *Emmaljunga Double Viking
    *Me2 Los Angeles.
    Är det någon som har erfarenhet, bra eller dåligt, av någon av dessa?
    Tacksam för alla tips! :)

• Svar på tråden Tips på syskonvagn
  • lillgrodan2010

Jag har en brio double wave nu men tycker att den är för trång till mina barn (dotter på 15 månader och son på 5 veckor). Har sonen i mjukliften som hör till och ska passa, men den tar mycket av dotterns plats tycker jag. Den är dock stadig och har ett bra "sov-schvung"  .
    Vi kommer dock titta efter ny vagn, ska kolla på en Kronan Syskon imorgon som uppfyller alla de krav vi har, så vi håller tummarna på att den är lika bra i verkligheten som på papperet.

• Vinröd

Jag har fått provköra Brio double wave nu, hos en kompis som har den. Det är bra "schvung" i vagnen, men barnen har tydligen svårt att sova så tätt, så en sådan blir det inte för oss heller.

Jag tittade på Kronans syskonvagn, men det är max 15 kg /sittdel och min lille plutt som inte ens fyllt två vägen 15,5, så den blir det inte heller.

Har nu också hittat dessa:
    www.jollyroom.se/produkter/beemoo-syskonvagn-l-a-svart-3 (men denna har också maxvikt på 15 kg)
    www.jollyroom.se/produkter/2me-syskonvagn-madrid-3

Vet inte heller hur säkra de är. Någon som vet?
    Vilken jungel det är, det här med barnvagn!

• Hallonet87

Det är verkligen en djungel. Jag tycker det är jättesvårt. Vill gärna ha en bugaboo Donkey men ska prova olika så att man får lite känsla för vad man vill ha :)

Svar på tråden Tips på syskonvagn