• plaayground

Effekter av Voxra?

Hej! 

Fick Voxra utskrivet igår i väntan på adhd-utredning och för min depression. Ska äta 150mg i 1 vecka sedan höja till 300mg. Tog första tabletten idag, inte känt någonting alls. Har dock läst mycket bra om den så är endå hoppfull.

Men är endå nyfiken på ALLA ni som ätit eller äter Voxra och kan berätta hur ni mådde dag för dag precis när ni började med det. Bieffekter osv med. Litar mer på er än fass biverkningslista..Flört
    Och viktigast av allt, kan ni med handen på hjärtat säga att ni mår bättre nu med Voxra? Är rädd att jag ska ska slösa pengar på sockerpiller..

• Svar på tråden Effekter av Voxra?
  • IsDimma

För adhd vet jag inget om den. Men jag äter 300 mg sen snart tre år tillbaka. Första två veckorna var jag superpigg, kunde inte sova alls nästan. Började på 150 mg och åt det första halvåret. Sen kände jag att jag behövde trappa upp det till 300 mg.
    Dom har gett mig livet tillbaka jag är fortfarande inte världens gladaste tjej. Men jag orkar åtminstone jobba och ha lite ork över när jag kommer hem från jobbet. Det hade jag aldrig innan. Efter jobbet för några år sen så orkade jag inget mer. Jag var trött jämt. Sov uruselt, svårt att somna och vaknade för minsta lilla ljud eller rörelse och hade jättesvårt att somna om. Kunde inte koppla av.
    Jag sover periodvis fortfarande dåligt (bra med sömntabletter eller insomningstabletter dock). Men perioderna är kortare och sen återgår jag till normal sömn igen (utan tabletter). Dom hör mig piggare dagtid vilket jag tror har gjort under för sömnen på natten.
    Första året kunde jag inte ta voxratabletterna efter lunch om jag glömt någon dag, då var det nämligen hopplöst att somna på kvällen. Det känner jag aldrig av idag.
    Däremot så känner jag mig kännbart trött på eftermiddagen om jag glömt tabletten på morgonen. Och glömmer jag två dagar i rad är jag verkligen kännbart trött och håglös.
    Jag lovordar tabletterna. För mig har dom vänt livet åt rätt håll igen

• IsDimma

Jag känner och har aldrig känt några biverkningar förutom den där extrema piggheten första veckorna.

• plaayground
    IsDimma skrev 2014-01-16 18:08:56 följande:
    Jag känner och har aldrig känt några biverkningar förutom den där extrema piggheten första veckorna.
    Okej! Hoppas verkligen att jag får samma pigghet, det är nästan det som är största problemet för mig just nu :P Har dock sömnproblem sen tidigare, kan sova 2-3 timmar per natt typ så hoppas inte att det här tar bort ALL min sömn bara :/ 
  • plaayground

Okej måste fan bara uppdatera här nu.

Dag 2 har börjat overkligt. Jag skuttar runt och sjunger och är på megabra humör helt utan anledning. Inga bieffekter mer än att jag är lite mer törstig. Hoppas som fan att det här fortsätter, DRÖMMEN <3 Skrattande

• basset

För mig är Voxra toppen. Jag fullkomligt studsar upp ur sängen på morgonen och är hur
    pigg och glad som helst. Problemet är att somna på kvällen. Det är knepigare.
    Av alla antideppmediciner som jag har ätit är denna den allra bästa. Hoppas bara att det håller i sig!

Svar på tråden Effekter av Voxra?