• kokobell

    Söderort Röda linjen Sthlm, nyblivna föräldrar?

    Jag är nybliven mamma och inser att det är så himla långt att ta sig runt och till stan där mina dessutom barnfria vänner är utspridda... Visst måste det finnas lite fik utanför city? Där likasinnade kan hänga? Jag har barnvagn modell traktor så tar mig gärna ut på promenader också för den hågade. 

  • Svar på tråden Söderort Röda linjen Sthlm, nyblivna föräldrar?
  • SaraPohjanen
    kokobell skrev 2014-01-16 20:51:34 följande:

    Jag är nybliven mamma och inser att det är så himla långt att ta sig runt och till stan där mina dessutom barnfria vänner är utspridda... Visst måste det finnas lite fik utanför city? Där likasinnade kan hänga? Jag har barnvagn modell traktor så tar mig gärna ut på promenader också för den hågade. 


    Jag är nybliven förälder till en 3 veckors och bor på röda linjen söder om Stockholm :)
  • kokobell
    SaraPohjanen skrev 2014-01-20 20:44:09 följande:
    Jag är nybliven förälder till en 3 veckors och bor på röda linjen söder om Stockholm :)
    yay roligt! grattis till bebben också :) min lilla tjej är lite mer än en månad nu, så vi börjar bli lite rastlösa. vi bor i alby, var bor ni?
  • SaraPohjanen
    kokobell skrev 2014-01-21 11:13:59 följande:
    yay roligt! grattis till bebben också :) min lilla tjej är lite mer än en månad nu, så vi börjar bli lite rastlösa. vi bor i alby, var bor ni?
    Tack, desamma! :)

    Det kan jag förstå, samma här :)

    Nej va kul! Vi bor också i Alby, haha

    Hur gammal är du? :)
  • kokobell

    åh va bra! haha bästa förorten :) jag är 32 sjukt nog. jag är ute på vagnspromenad i princip varje dag, säg till om du vill haka på nån dag! det är ju enkelt när vi bor nära :)) vet inte om jag vågar mig ut på fik än, min frida är strax över en månad bara och jag är ovan vid både vagn och folk. kommer väl bli helt folkskygg efter mammaledigheten av att bara gå och drälla hemma :) brukar försöka ta mig till skärholmen för att "träna" på mina svagheter dock. finns inte så trevliga fik där, man får liksom sitta mitt i smeten... vet du nåt? 

  • SaraPohjanen
    kokobell skrev 2014-01-22 12:20:16 följande:

    åh va bra! haha bästa förorten :) jag är 32 sjukt nog. jag är ute på vagnspromenad i princip varje dag, säg till om du vill haka på nån dag! det är ju enkelt när vi bor nära :)) vet inte om jag vågar mig ut på fik än, min frida är strax över en månad bara och jag är ovan vid både vagn och folk. kommer väl bli helt folkskygg efter mammaledigheten av att bara gå och drälla hemma :) brukar försöka ta mig till skärholmen för att "träna" på mina svagheter dock. finns inte så trevliga fik där, man får liksom sitta mitt i smeten... vet du nåt? 


    Absolut vi kan ta en promenad någon dag :)

    Samma här, har heller inte gett mig ut på nå fik eller liknande eftersom han bara är 3 veckor och har inte lust att amma om det är mycket folk omkring.

    Vart någonstans i Alby bor ni? :)
  • AnniAy

    Jag tränger mig på här lite hihi bor också i alby men min dotter är dock lite äldre än era barn :)

    Det finns ett trevligt fik i Hallunda centrum :) härlig promenad väg dit :)

  • SaraPohjanen
    AnniAy skrev 2014-01-22 13:44:25 följande:

    Jag tränger mig på här lite hihi bor också i alby men min dotter är dock lite äldre än era barn :)

    Det finns ett trevligt fik i Hallunda centrum :) härlig promenad väg dit :)


    Va kul! Hur gammal är din dotter? :)
  • AnniAy
    SaraPohjanen skrev 2014-01-22 14:55:50 följande:
    Va kul! Hur gammal är din dotter? :)
    Hon är 6 månader :)
  • SaraPohjanen
    AnniAy skrev 2014-01-22 15:50:54 följande:
    Hon är 6 månader :)
    Okej, härligt!

    Vad gör ni tjejer på fredag? Ska vi ta oss en promenad då? :)
  • AnniAy
    SaraPohjanen skrev 2014-01-22 18:37:02 följande:
    Okej, härligt!

    Vad gör ni tjejer på fredag? Ska vi ta oss en promenad då? :)
    Jag jobbar fredagar :/ men nästa vecka nån dag? :)

    Vart i alby bor ni?
  • kokobell
    AnniAy skrev 2014-01-22 13:44:25 följande:
    Jag tränger mig på här lite hihi bor också i alby men min dotter är dock lite äldre än era barn :)
    Det finns ett trevligt fik i Hallunda centrum :) härlig promenad väg dit :)
    åh va bra tips! hallunda är man för sällan i. om din sexmånaders gillar promenader och fika kan ni väl hänga på också? vore ju jättekul med ett albygäng!

    vi bor nära centrum, är det dalen det kallas? i en lägenhet med låda på taket. 
  • kokobell
    SaraPohjanen skrev 2014-01-22 18:37:02 följande:
    Okej, härligt!

    Vad gör ni tjejer på fredag? Ska vi ta oss en promenad då? :)
    jag går gärna en promenix då. nån favvorunda? jag tycker om att gå längs med vattnet bort mot fittja om det är fint väder. 
  • AnniAy
    kokobell skrev 2014-01-22 21:45:40 följande:
    åh va bra tips! hallunda är man för sällan i. om din sexmånaders gillar promenader och fika kan ni väl hänga på också? vore ju jättekul med ett albygäng!

    vi bor nära centrum, är det dalen det kallas? i en lägenhet med låda på taket. 
    Jag är i Hallunda nästan varje dag men tar oftast bilen dit. Vore jätte trevligt :)

    Okej, har ingen koll på vad det heter hihi :)
  • SaraPohjanen
    kokobell skrev 2014-01-22 21:49:53 följande:
    jag går gärna en promenix då. nån favvorunda? jag tycker om att gå längs med vattnet bort mot fittja om det är fint väder. 
    För mig spelar det ingen roll :) vad tycker ni?
  • kokobell

    sorry jag kom av mig alldeles när maken passade på att bryta armen igår!! satt hela kvällen och natten på akuten, kom hem med värsta gipset :(  

    kan vi prova tisdag istället?

  • SaraPohjanen
    kokobell skrev 2014-01-24 13:41:31 följande:

    sorry jag kom av mig alldeles när maken passade på att bryta armen igår!! satt hela kvällen och natten på akuten, kom hem med värsta gipset :(  

    kan vi prova tisdag istället?


    Aj då! :(

    Tyvärr kan jag inte på tisdag, men onsdag kanske? :)
  • kokobell
    SaraPohjanen skrev 2014-01-24 15:55:06 följande:
    Aj då! :(

    Tyvärr kan jag inte på tisdag, men onsdag kanske? :)
    efter en tuff kväll så har vi insett att jag måste ha hjälp, maken är för handikappad... så nu kommer jag åka hem till mina föräldrar imorgon som bor i tjottahejti. trist när jag har börjat få ork att hitta på saker här hemma! och allt är ju så bra ordnat här i vårt eget hem... men det blir för mycket med hushåll och bäbis och katt. jag återkommer när jag är tillbaka i stan, vi får se hur länge jag orkar bo med föräldrarna :D
  • SaraPohjanen
    kokobell skrev 2014-01-24 23:39:16 följande:
    efter en tuff kväll så har vi insett att jag måste ha hjälp, maken är för handikappad... så nu kommer jag åka hem till mina föräldrar imorgon som bor i tjottahejti. trist när jag har börjat få ork att hitta på saker här hemma! och allt är ju så bra ordnat här i vårt eget hem... men det blir för mycket med hushåll och bäbis och katt. jag återkommer när jag är tillbaka i stan, vi får se hur länge jag orkar bo med föräldrarna :D
    Okej, lycka till!

    Hör av dig när du är i förorten igen, haha :)
  • SaraPohjanen
    kokobell skrev 2014-01-24 23:39:16 följande:
    efter en tuff kväll så har vi insett att jag måste ha hjälp, maken är för handikappad... så nu kommer jag åka hem till mina föräldrar imorgon som bor i tjottahejti. trist när jag har börjat få ork att hitta på saker här hemma! och allt är ju så bra ordnat här i vårt eget hem... men det blir för mycket med hushåll och bäbis och katt. jag återkommer när jag är tillbaka i stan, vi får se hur länge jag orkar bo med föräldrarna :D
    Är ni fortfarande hos hans föräldrar? :)
Svar på tråden Söderort Röda linjen Sthlm, nyblivna föräldrar?