• Anonym (Sned)

Snedställt bäcken -olika långa ben!!

För att göra historien kort:
    I somras smällde det till i vänster sida i ländryggen och benet vek sig. Några dagar senare fick jag ont vid skulderbladen på höger sida.

Jag har fortfarande kvar lite symtom på båda ställena. Ibland värker det i ländryggen och det känns som att det sitter ihop lite fel och  vid skulderbladet känns det spänt särskilt vid djupandning.

Har varit hos en kiropraktor och hon upptäckte att ena benet är nästan 2cm kortare än det andra och att jag är sned i mitt bäcken. Hon har knäckt flera gånger men jag upplever inte att jag har blivit bättre.
    Har varit hos en naprapat också men hon hjälpte mig inte.

Vad ska jag göra????

Vill vara bra i min rygg!!!

• Svar på tråden Snedställt bäcken -olika långa ben!!
  • Anonym (x)

Jag hade ett snett bäcken och det fixade min osteopat.

• Anonym (Sned)
    Anonym (x) skrev 2014-01-16 21:10:33 följande:
    Jag hade ett snett bäcken och det fixade min osteopat.

Hur många gånger krävdes det? Vad gjorde din osteopat?
  • Anonym (x)
    Anonym (Sned) skrev 2014-01-16 21:29:21 följande:

Hur många gånger krävdes det? Vad gjorde din osteopat?
    Det fungerade direkt, men jag råkade dra upp det ett par gånger så han fick göra om det. Det tar tid innan kroppen vänjer sig vid att det ligger rätt igen. Att man tränar samtidigt underlättar troligtvis.

Han stretchade rätt kroppen på något sätt. Det är svårt att förklara, för det gick så snabbt och kändes inte alls så jag hann inte med. Men jag kände mig rak och stark i ryggen direkt efteråt. Så har jag inte känt när jag varit hos kiropraktorn eller massören.
  • Anonym (Sned)
    Anonym (x) skrev 2014-01-16 21:35:13 följande:
    Det fungerade direkt, men jag råkade dra upp det ett par gånger så han fick göra om det. Det tar tid innan kroppen vänjer sig vid att det ligger rätt igen. Att man tränar samtidigt underlättar troligtvis.

Han stretchade rätt kroppen på något sätt. Det är svårt att förklara, för det gick så snabbt och kändes inte alls så jag hann inte med. Men jag kände mig rak och stark i ryggen direkt efteråt. Så har jag inte känt när jag varit hos kiropraktorn eller massören.

Ok. Låter nästan lite för bra ;)

Finns personen i Stockholm?

• Anonym (Nej)

Umm...kiropraktoren säger ALLTID att ena benet är längre än det andra, att bäckenet är snett, osv, allt för att få kotknacka. De är kvacksalvare. Gå till en riktig läkare. Ett bäcken kan inte bara hamna på sniskan så där. Du har antagligen sträckt en muskel.

• Anonym (Sned)
    Anonym (Nej) skrev 2014-01-16 21:43:58 följande:
    Umm...kiropraktoren säger ALLTID att ena benet är längre än det andra, att bäckenet är snett, osv, allt för att få kotknacka. De är kvacksalvare. Gå till en riktig läkare. Ett bäcken kan inte bara hamna på sniskan så där. Du har antagligen sträckt en muskel.

Alltså när jag ligger ner syns det ju klart och tydligt att det ena benet är kortare än det andra.
  • Heranell

Börja med att använda inlägg i skon på det benet som är kortare! Det finns korkhälar att klistra fast i skor att köpa i skoaffärer, hälsobutiker har säkert också inlägg att köpa, men sen finns det ju inlägg som tillverkas specifikt för dig. Ditt ben kommer alltid vara kortade än det andra, det gör att det blir mer påfrestning på höften vid det längre benet. Fick samma problem för en massa år sen, var till kiropraktor och började med inlägg. Numera känner jag sällan av det. Är du sned i bäckenet blir du ju sned hela vägen upp sen...

• Anonym (Sned)
    Heranell skrev 2014-01-16 22:19:32 följande:
    Börja med att använda inlägg i skon på det benet som är kortare! Det finns korkhälar att klistra fast i skor att köpa i skoaffärer, hälsobutiker har säkert också inlägg att köpa, men sen finns det ju inlägg som tillverkas specifikt för dig. Ditt ben kommer alltid vara kortade än det andra, det gör att det blir mer påfrestning på höften vid det längre benet. Fick samma problem för en massa år sen, var till kiropraktor och började med inlägg. Numera känner jag sällan av det. Är du sned i bäckenet blir du ju sned hela vägen upp sen...

Jag har hört och läst att det är bland det sista du ska göra. Att köpa skoinlägg alltså. Bara för att "benet är kortare" så kanske det faktiskt inte är kortare utan att bäckenet är snett. Om jag använder skoinlägg då så blir ju inte snedställningen bättre utan jag vänjer kroppen med det.

Har läst att endast med röntgen som man kan fastställa om benet faktiskt ÄR kortare och då gäller ju skoinlägg.

• Anonym (Nej)
    Anonym (Sned) skrev 2014-01-16 21:47:55 följande:
    Alltså när jag ligger ner syns det ju klart och tydligt att det ena benet är kortare än det andra.

Men i så fall måste du haft så hela livet. Det är ju inget som bara händer så där hux flux. De flesta har faktiskt ett ben/arm som är kortare. Och bäckenet hamnar inte heller så där på sniskan. Omöjligt. Det är senor och muskler som spelar in. Eller nedslitna kotor i ryggraden som kan orsaka en lutning. Om du nu verkligen helt plötsligt bara blev helt vind och sned så där på en sekund så måste du ju gå till en riktig läkare. Tänk om det fortsätter "smälla till" lite då och då? Hur korta ben kan man få liksom? Som sagt, muskler och senor kan dras samman riktigt hårt, pga skador och inflammationer. Men det är inget jag skulle rekommendera att låta en kvacksalvare få experimentera på. Var rädd om din kropp!
  • Anonym (Sned)
    Anonym (Nej) skrev 2014-01-16 23:26:11 följande:

Men i så fall måste du haft så hela livet. Det är ju inget som bara händer så där hux flux. De flesta har faktiskt ett ben/arm som är kortare. Och bäckenet hamnar inte heller så där på sniskan. Omöjligt. Det är senor och muskler som spelar in. Eller nedslitna kotor i ryggraden som kan orsaka en lutning. Om du nu verkligen helt plötsligt bara blev helt vind och sned så där på en sekund så måste du ju gå till en riktig läkare. Tänk om det fortsätter "smälla till" lite då och då? Hur korta ben kan man få liksom? Som sagt, muskler och senor kan dras samman riktigt hårt, pga skador och inflammationer. Men det är inget jag skulle rekommendera att låta en kvacksalvare få experimentera på. Var rädd om din kropp!

Jag menar inte att mitt ben hux plux blev kortare och att det skedde på en gång. Min kiropraktor säger också att jag förmodligen har haft det under en längre tid.

Ja men nu leder ju min benskillnad till problem och när kiropraktorn "knäcker" på mig så känner jag ju att hon kommer åt på rätt ställe.

Dessutom tror jag inte att de med 5 års utbildning som dessutom är kontrollerade av socialstyrelsen är "kvacksalvare". Det finns ju bra och dåliga inom alla yrken men jag tror inte att hela yrkeskåren är dålig.

Svar på tråden Snedställt bäcken -olika långa ben!!