• scrapparlotta

Ikeas expedit hyllor??

Ni vet hur Ikeas expedit hyllor ser ut va? Fyrkantiga med fyrkantiga rutor i.....Nu undrar jag om man kan ta bort en sån "vägg" inne i hyllan så man får en större yta inne i hyllan? Förstår ni hur jag menar? Skulle vilja ha en större yta på nåt plan, men tänket på att om man inte monterar dit en "vägg" inne i hyllan, då syns väl dom hålen där pluggarna ska sitta....eller? Nån som kan svara på detta, innan vi går och köper en...

• Svar på tråden Ikeas expedit hyllor??
  • Lindsey Egot the only one

Det finns en tv hylla i expedit seien

• beam82

Vissa väggar ska skruvas, vissa bara pluggas. De som ska skruvas upplever jag som "bärande", de andra håller ju också upp resten liksom, så det bästa är nog att ha alla väggar. Det är rejäla hål för pluggarna.

• Mizzlundell

Vi tog ut en pluggad vägg för att få plats med skrivaren, inga problem alls!

• scrapparlotta
    Mizzlundell skrev 2014-01-17 00:27:30 följande:
    Vi tog ut en pluggad vägg för att få plats med skrivaren, inga problem alls!

Blev det inte fult med plugghålen då?

Lindsey: ja vi har sett den men vill helst inte ha den....
  • MoonFlight

Vi plockade bort halva hyllan och satte in tv där istället. Gick jättebra. 8 st rutor kvar och 8 borta.

• Mizzlundell

nä vi köpte små svarta pluppar och stoppade in där, små plast ploppar.skruvhåls döljare typ

• scrapparlotta
    Mizzlundell skrev 2014-01-17 16:03:48 följande:
    nä vi köpte små svarta pluppar och stoppade in där, små plast ploppar.skruvhåls döljare typ

Var köpte du dom? Fast vi ska ha vit...
  • Mizzlundell

nån bygg affär, tror dem brukar finnas i typ förnsterkarmar med, fast dessa var mindre

• Lindsey Egot the only one
    scrapparlotta skrev 2014-01-17 21:06:47 följande:

Var köpte du dom? Fast vi ska ha vit...
    Lantmännen kan ha dom små vita plastpluggarna. De vågräta hyllplanen är de som är en lång fast del och de lodräta är små fyrkanter som du kan plocka loss.
  • scrapparlotta
    Lindsey Egot the only one skrev 2014-01-17 22:07:00 följande:
    Lantmännen kan ha dom små vita plastpluggarna. De vågräta hyllplanen är de som är en lång fast del och de lodräta är små fyrkanter som du kan plocka loss.

Ok, tack. Ja det är dom lodräta små fyrkanterna jag vill få bort.
  • Kramardig

Det beror på vilken storlek det är på hyllan och vilket håll man har den åt.

Vi har en med 8 fack, liggandes och där kan vi inte ta bort eftersom vi har den liggandes. Då blir det på höjden större och inte bredden. Hade vi däremot haft den ståendes så hade det ju blivit på bredden :)

• scrapparlotta
    Kramardig skrev 2014-01-18 07:38:16 följande:
    Det beror på vilken storlek det är på hyllan och vilket håll man har den åt.

Vi har en med 8 fack, liggandes och där kan vi inte ta bort eftersom vi har den liggandes. Då blir det på höjden större och inte bredden. Hade vi däremot haft den ståendes så hade det ju blivit på bredden :)
    Vi har i så fall tänkte köpa dom med fyra rutor i....och så ta bort översta lodräta lilla väggen...

Svar på tråden Ikeas expedit hyllor??