• Swadika

Vacker klänning strl 86

Har letat överallt tror jag men inte hittat någon som passar mina önskemål.

Den ska vara i storlek 86 eller ev 92. Gräddvit eller rosa och den ska vara lite "fluffig" på själva kjolen av klänningen.

Någon som vet var denna eller liknande klänningar finns?

• Svar på tråden Vacker klänning strl 86
  • Lena

Jag köpte en på HM tror jag det var i höstas. Vit och fluffig med ett svart band i midjan.

• Lindsey Egot the only one

Jag hade om jag var du åkt till en affär där de säljer brud och festkläder. Gärna en affär som ägs av invandrare. De kan det här med fluffiga klänningar till små flickor och har en helt annan kultur att klä upp sig till fest. Men det kan vara dyrt. 1996 köpte vi en vit fluffig klänning till vår dotter i en sådan affär för 800kr. Idag kostar en sådan likvärdig klänning 1200kr. Men ska det tex vara till en brudnäbb så är det värt varenda krona att få en liten gräddbakelse.

• Fosse

Bor du i eller nära Stockholm? Isf kan jag tipsa om Floralin & junior på NKs barnavdelning. Där hittar du garanterat det du letar efter!

Annars skulle jag beställa på nätet, från t ex England. Har själv beställt en klänning från Pretty Originals till ett bröllop.

Den här klänningen t ex är ju söt att man dör!
    https://www.poshtotsonline.co.uk/Angels-and-Fishes-Promise-Silk-Dress

De har massvis med andra klänningar levererar även till Sverige.

• Swadika
    Lena skrev 2014-01-17 07:18:24 följande:
    Jag köpte en på HM tror jag det var i höstas. Vit och fluffig med ett svart band i midjan.
    Hm har jag kollat på, tyvärr hade de inga kvar i min butik och på nätet verkar de inte sälja längre :/ 
    dimi skrev 2014-01-17 07:26:28 följande:
    Har du kollat Lekmer.se? De har rätt mycket fluffiga finklänningar.
    Ska göra det nu, tack för tipset :)
    Lindsey Egot the only one skrev 2014-01-17 07:56:44 följande:
    Jag hade om jag var du åkt till en affär där de säljer brud och festkläder. Gärna en affär som ägs av invandrare. De kan det här med fluffiga klänningar till små flickor och har en helt annan kultur att klä upp sig till fest. Men det kan vara dyrt. 1996 köpte vi en vit fluffig klänning till vår dotter i en sådan affär för 800kr. Idag kostar en sådan likvärdig klänning 1200kr. Men ska det tex vara till en brudnäbb så är det värt varenda krona att få en liten gräddbakelse.
    Oh vad smart, jag funderade nästan om det skulle gå att försöka hitta någon affär som har barnkläder med lite mer invandrarbakggrund men har inte hittat någon. Men inte tänkt på att de kan ha på brud och festkläder :) Ska kolla upp det också :)
    Fosse skrev 2014-01-17 08:15:44 följande:
    Bor du i eller nära Stockholm? Isf kan jag tipsa om Floralin & junior på NKs barnavdelning. Där hittar du garanterat det du letar efter!

Annars skulle jag beställa på nätet, från t ex England. Har själv beställt en klänning från Pretty Originals till ett bröllop.

Den här klänningen t ex är ju söt att man dör!
    www.poshtotsonline.co.uk/Angels-and-Fishes-Pr...

De har massvis med andra klänningar levererar även till Sverige.
    Tyvärr inte, har några timmar till stockholm. Jag kollade efter klänningar ifrån USA och hittade några jag tyckte om där, men med frakt och tull blev det lite "läskigt" att betala så mycket för en klänning. Men tänkte inte på att kolla ifrå England. den klänningen var riktigt söt, ska kolla mer på deras hemsida :D Tack för tipset :)

• HWR

Förlåt, spammar tråden, haha. Den sista länken har måååånga fina klänningar!!

Svar på tråden Vacker klänning strl 86