Mina bonusbarn har blivit som förbytta
Jag lever sedan flera år tillsammans med en man som har två barn sedan innan (6 & 9). Jag kom in i deras liv när den yngste bara var 8 månader så jag har alltid varit en del av dem. Vi har haft dem vh samt ngr veckor på sommaren och det har alltid fungerat bra.
Vi vet var vi har varandra och det har fungerat mellan mig och pojkarna, den yngste har ju aldrig vetat ngt annat. Kan tillägga att min sambo och hans ex fullkomligt hatar varandra, de kan inte ens vara i samma rum trots det är 6 år sedan de separerade. Men jag har lämnat dem varannan söndag och trots enormt hat mellan deras föräldrar så har de varit lugna och harmoniska och aldrig varit ngt bråk.
Det har helt förändrats nu. Jag och min sambo väntar vårt första barn (mitt första, hans tredje) och i samma veva så har barnens mamma separerat från hennes nuvarande man. Ungarna är helt som förbytta! De har helt och hållet galna. De bråkar, skriker och beter sig. Sist så vägrade den äldste att åka ut till os så min sambo och hans ex fick bära in honom i bilen! De gör allt för att jävlas med en (helt fel att säga så om ett barn men jag har inget bättre ord) De ljuger om allt. Min sambo blir vansinnig och skriker på dem jag försöker att vara lugn och sansad men till slut blir även jag så förbannad att de får vara på sina rum! Jag har ångest för varannan helg och jag är livrädd för vad som skall hända när babyn kommer om ngr veckor? Jag vet inte vad jag skall göra? Det som var så bra innan och nu klarar jag knappt av åsynen av dem! Barnen måste ju få hjälp proffesionell hjälp men hur skall man gå till väga? Min sambo vill att de skall få komma till en kurator men hans ex totalvägrar! Jag sitter mitt i kläm i ngt som jag inte kan styra över. Jag vill inte behöva skälla och skrika varannan helg!