CSN - Studieresultat
Jag har äntligen kommit in på den utbildningen jag vill läsa (börjar på måndag och fick reda på det igår), men läste på universitet år 2009/2010 och hoppade av då jag dels inte mådde bra men också att jag kom fram till att det inte var det jag ville bli. Jag tog under den perioden endast 12 poäng. Jag har ringt till CSN och dem säger att jag ska skriva in till dem varför jag inte klarat poängen på förra utbildningen och ska styrka detta. Problemet är att jag inte gick till läkaren då jag mådde dåligt under den perioden och ser det svårt att få ett läkarintyg nu efter så pass många år och inga anteckningar i journalen.
Hur hårda är CSN med 4 år gamla studier? Får jag inte CSN så kan jag inte pga ekonomiska skäl inte studera och då är det inte ens lönt att jag tackar ja till utbildningen, samtidigt så får jag inte besked om jag får studiestöd förrän tidigast om 2 veckor.
Ett annat alternativ som känns väldigt långt bort är ifall jag får tag i någon deltidstjänst och jobbar dem dagar jag inte är i skolan, jag har sett att jag kommer max gå i skolan 3 dagar i veckan, men det är ett alternativ som är långt borta :(
Ångrar mig så j**la mycket just nu att jag inte tog tag i studierna när jag mådde bättre, men då hade jag fått ett arbete och trodde inte jag skulle gå tillbaks till skolbänken :(