• Shibby

Vad kostar det att renovera kök i mindre hus?!

Hej Skrattande

Jag och min sambo letar sommarhus och vi har hittat ett mindre hus som är fräscht och egentligen inte behöver renoveras. Men jag vill ju ha "mitt kök" och det som finns i huset idag faller mig inte alls i smaken. 
    Jag skulle vilja byta alla skåp, diskbänk och sätta in någon form av spishäll då diskbänk och spis står lite avsides runt en "utbuktad vägg" (garderob). 

Vitvarorna går att använda då dom är relativt nya. 

Hur mycket behöver man räkna på om man uppskattar att det är drygt 15-20 kvm kök? Glad 

Tacksam för svar! 

• Svar på tråden Vad kostar det att renovera kök i mindre hus?!
  • KaSaM

Hur långt är ett snöre? Hur mycket det kommer kosta handlar helt om vilken typ av kök ni väljer, vad och om ni kan göra något arbete själva och vad ni köper för vitvaror/golv/kakel mm.

Kök kan kosta allt från lätt 50 000 och uppåt helt beroende på vad ni väljer.

Börja med att bestämma vilket kök ni vill ha och begär offert/prisbild.

• Malima

Vi har ett stoort kök med ovanligt många stommar, och det kostade ca.50t i inköp från ikea.
    Hur många stommar har ni?

• Shibby
    Malima skrev 2014-01-17 12:53:24 följande:
    Vi har ett stoort kök med ovanligt många stommar, och det kostade ca.50t i inköp från ikea.
    Hur många stommar har ni?

Jag vet inte riktigt det där med stommarna, vi har inte köpt det än, utan vi håller mest på att räkna på om det är värt att köpa och renovera köket själva eller om vi ska leta vidare efter något som har ett mer tilltalande kök... 

Nu vet jag inte hur det är med upphovsrätt och grejjer men på länkarna nedan ser man "det mesta av köket" och det jag först och främst vill byta ut! Skrattande

res.cloudinary.com/hemverket/image/upload/v1386537283/nmxuuu3jumauauj79msq.jpg

res.cloudinary.com/hemverket/image/upload/v1386232588/twpnkhemmnv87wkknn6i.jpg

• SVejsan

Sjukt opraktisk planlösning. Fler avställningsytor i angränsning till en spis, behövs. Men du hade tänkt flytta spisen så det blir en häll på den sidan där huvuddelen av köks skåpen redan nu finns?

Eldragning kommer till också. Ev ända till central! Fläkt?

Ikea är nog en av de billigaste valen, sedan beror det ju på hur många underskåp och överskåp.

• madelenee

Vi bytte kök i förra lägenheten, inte så jättestort kök.

19.000 från Epoq. De har dessutom 25% på kök fram till 6 februari nu. Precis beställt ett nytt till huset :).

Riktigt hela köket är inte med på bild, då jag fick skala om bilden :)

• madelenee
    madelenee skrev 2014-01-24 08:03:43 följande:

Vi bytte kök i förra lägenheten, inte så jättestort kök.

19.000 från Epoq. De har dessutom 25% på kök fram till 6 februari nu. Precis beställt ett nytt till huset :).

Riktigt hela köket är inte med på bild, då jag fick skala om bilden :) phpUgT1WB19718.jpg

Jo, hela köket kom med ändå. Men bilden blev åt fel håll, haha!
  • Margaux

Det beror ju på hur dyrt kök ni väljer..... Och om ni vill göra jobbet själv. 
    Vi blev precis klara med vårt nya och har blåst 200.000,-
    Vi har inte gjort något själv och valde HTH. Plus ganska dyra vitvaror. Inkluderat i priset är också upprättning av golv och nytt golv, spackel/målning till väggar etc.

• SupersurasunkSara

Har du måtten kan jag rita ett åt er, en hobby jag har

Men, det beror som sagt på vad ni ska göra. Byta golv? Måla tak och väggar? Riva väggen som kyl och frys sitter i? Riva skafferiet (som jag antar att skåpet längst till vänster är)  Vad gör ni själva och vad behöver ni hantverkare till? Ska ni dra om alla rören och elen till andra sidan kostar ju det osv. Det är jättesvårt att avgöra kostnaden på, det får ni ta in offerter på

• Shibby

Tack för alla svar, tyvärr så sålde ägaren huset utan att vi fick vara med i budgivningen Obestämd

• SupersurasunkSara
    Shibby skrev 2014-01-28 12:55:29 följande:
    Tack för alla svar, tyvärr så sålde ägaren huset utan att vi fick vara med i budgivningen Obestämd
    Trist
Svar på tråden Vad kostar det att renovera kök i mindre hus?!