• Anonym (Ful på bild)

Jag blir ful på bild!

Dagens I-landsproblem tänker ni. Men det är faktiskt ett litet problem för mig, speciellt som jag tänkte regga mig på dejtsida. För där krävs ju bilder.

Jag är inte ful, jag ser faktiskt rätt bra ut. Men något händer i fotoögonblicket när minen liksom fryses och den person som sedan fastnat på bilden är inte jag, det är inte ens likt. Det beror inte på dålig självbild, jag har fått reaktioner och spontana kommentarer från så många nu att jag vet att det inte är min självbild som är fel. Jag blir helt enkelt ful på bild!

Detta har gjort att min självförtroende dalat som en sten när det gäller kort och jag är numera aldrig, och jag menar aldrig, med på kort. Jag gömmer mig alltid, tittar bort eller ber att få vara den som tar kort istället.

Vad ska jag göra? Photoshoppa mig själv? 

• Svar på tråden Jag blir ful på bild!
  • Mamori

Är det ansiktet som blir dåligt? Skevt eller något? Är det hela ansiktet eller ser tex ögonen okej ut men munnen konstig etc? Tänker att du kan ha en bild som framhäver det fina och döljer det fula. Tex om det är hela ansiktet så ta en bild på håll så man bara ser kroppsbyggnaden, är det munnen som blir skum så lägg en hårslinga över eller ta en bild långt ifrån och så en närbild på ögonen eller en utebild där du har halsduk om munnen. Förstår du hur jag menar?

• Pandamamma79

Samma här! Inte bara jag som tycker. Alla säger det när de ser foton på mig. Så sjukt skumt, vad är det som händer liksom!!

Den enda profilbilden jag har på fb (enda normala iaf) är tagen i photoBooth med effekten "glöd"...ja, den funkar och ser inte så fixad ut.

Lycka till i dejtvärlden!

• Anonym (Ful på bild)

Jag vet inte vad det är. Det är just precis den millisekund när bilden fryser minen som det blir konstigt, jsg behöver inte ens veta om att jag blir fotad. Ska jag ta en selfie ser jag en annan person i spegeln än på bilden... Jag är ju nöjd med mitt utseende för sjutton! Ska undrsöka det där med en förskönande app, vill ju inte ljuga om hur jag ser ut men vill ju heller inte ljuga om att jag är fulare än vad jag egentligen är! Konstigt... Blir ingen fotomodell av mig i alla fall. Tack för tips Mamori.

• Anonym (Mv)

Samma för mig. Jag ser bra ut, men på bild blir jag jätte dålig! Jag halvtittar med ögonen o får konstig min med munnen

• Pallas

Åh, exakt samma här! Jag ser ut som ett stäppmongo på alla bilder i princip. Kan aldrig le tillgjort, det ser ut som att någon krossar knäskålarna på mig osv.

Jag har också fått kommentarer om bilder "men herregud, vem ÄR det där!?" och så är det jag. Inte så kul... En kompis hade en teori om att min ansikts- och huvudform/-storlek inte gör sig i 2D helt enkelt. Jag tror att det kan ligga något i det.

• Spartacus

förmodligen spänner du dig eller tänket för mycket.. bättre då att fula sig på riktigt och se ut som en het som fular dig månne?

• cirkusmusen

Kan ju vara så att du bara ser dig själv i spegeln annars, det är ju "fel" håll. Eftersom att ansiktet inte är symmetriskt spelar det faktiskt stor roll om "bilden" man ser av sig själv är vänd rätt eller fel. 

Alltså, när du ser ett foto på dig själv är detta rätt håll, men du själv är van att se fel håll i spegeln. Därför känner man oftast inte igen sig själv på kort. Konstig igenkänningsfaktor = man gillar inte bilden. 

• Rakad Apa

Har samma problem. Typ en bild av hundra blir bra på mig.

?Livet är för viktigt för att tas på allvar.? - Oscar Wilde
  • Anonym (Jag med!)

Och så ser jag 10 kg tyngre ut!! :(

• Sissel

Jag blir i 90 % av fallen jätteful på kort, jag är dock ingen modell-tjej i verkligheten, jag ser rätt normal ut, men på bara 1 av 9 foton så ser jag normal ut. 

Den videon är rätt bra och det hjälper till viss del, men jag brukar lyckas göra massa konstiga, ofrivilliga, miner som förstör kort också, så det hjälper inte mot allt ;)

Svar på tråden Jag blir ful på bild!