Någon mer som har problem med Klarna?
Ja som rubriken lyder har jag problem att handla hos webshopar som använder sig av Klarna!
Fruktansvärt irriterande!
Jag bör tillägga att jag inte har några anmärkningar, inga skulder och jag har även en inkomst!
Jag har varit i kontakt med Klarna flertalet tillfällen, och nu senast lade jag fram frågan såhär:
"Ja det är ju väldigt konstigt att jag får ha två telefonabonnemang i mitt namn, men handla för en sketen hundring på faktura hos Klarna - det får jag inte, varför?".
Då skulle han göra en "manuell uppdatering", vilket jag trodde betydde att han skulle beställa en ny kreditupplysning på mig. Men istället ordnar han så att jag kan lägga beställningen på max 500:- på den webshop jag försökte lägga beställningen ifrån?!
Saken är den att jag hade bara testat att göra en beställning där för att kolla om det gick igenom.
Vilket det inte gjorde.. och nu när jag trodde att jag äntligen fick handla på faktura/konto/delbetalning så gick jag in i en annan webshop, handlade för 359:- och det gick inte igenom!!
SÅ jag chattade med Klarna igen, där de säger att de kan göra en manuell uppdatering hos DENNA webshoppen för att sen se om det går igenom.....
förstår de inte att det inte handlar om det, utan att jag vill kunna lägga en beställning från vilken webshop som helst när jag vill?
Och som svar får jag alltid:
Varje gång du försöker handla genom Klarna görs en bedömning för att avgöra om du kan handla för det valda beloppet. Bedömningen baseras bland annat på tidigare betalningshistorik och aktuella köp hos Klarna samt extern information som vi hämtar från en kreditupplysningsbyrå. Den externa informationen visar till exempel den senaste deklarerade årsinkomsten och eventuella skulder eller betalningsanmärkningar. Det är alltså en kombination av flera olika faktorer som avgör om köpet går igenom.
Och jag svarar alltid: Jag har inga betalningsanmärkningar, inga skulder och jag har även en inkomst.. så vad är problemet?
Men jag får aldrig svar på det.. vad ska jag göra???