• Warre

    Utslag i ansiktet

    Hejsan!


    Jag har läst runt lite i olika forum att det är normalt att nyfödda barn får utslag i ansiktet. Men man kan ändå inte sluta att oroa sig, speciellt när mamman blir så ledsen. Jag tänker därför fråga er hur pass vanligt är det? Vår son är ca 3 veckor gammalt. Jag tänker ladda upp kort som visar hans utslag i ansiktet.

    Som ni ser så är de överallt, lite på halsen också. Det har visserligen varit till och från och då har de försvunnit. Men nu tycker vi att det såg lite mycket ut. Kan man göra nånting åt de här? Och jag ber om ursäkt i fall det låter tjatigt med en och samma tråd med liknande frågor överallt.



     



    //MVH

  • Svar på tråden Utslag i ansiktet
  • Allergiexperten

    Hej! Det ser ut som milier vilket är helt ofarliga och mycket vanliga utslag som nyfödda barn brukar få i ansiktet. Utslagen försvinner utan behandling.
    Be också BVC sköterskan bedöma utslagen vid nästa besök när ni ska väga barnet.
    vänliga hälsningar Anitha

  • Warre
    Allergiexperten skrev 2014-01-19 10:41:43 följande:
    Hej! Det ser ut som milier vilket är helt ofarliga och mycket vanliga utslag som nyfödda barn brukar få i ansiktet. Utslagen försvinner utan behandling.
    Be också BVC sköterskan bedöma utslagen vid nästa besök när ni ska väga barnet.
    vänliga hälsningar Anitha
    Tack! Ska fråga nu när vi far på viktkontroll imorgon.
Svar på tråden Utslag i ansiktet