• Anonym (Fotografen)

Fotografering i doppresent

Fick lite panik när jag idag insåg att dopet jag trodde var nästa vecka egentligen var på söndag. Efter att ha rusat runt i alla affärer jag kan tänka mig utan att hittat annat än sparbössor, smycken och tandaskar som alla andra människor kommer ge till detta barn kom jag på en sak.

Jag har en fotostudio och tänkte att jag skulle kunna ge bort en fotografering på barnet, värdet för detta skulle vara 1450:- (15 bilder, 2 utskrifter och fotograferingen) men funderar på om det är en snål doppresent(inte i pengavärde utan med tanke på att det är min egen studio), eller om föräldrarna ens skulle vilja ha det. Hur skulle ni känna om ni fick en fotografering i doppresent. 

Eller har ni något tips på andra saker jag kan ge bort? :) Känner inte föräldrarna speciellt bra, och vill väl egentligen inte fråga så de vet hur sent jag är ute med present. Känns som om det varit mer okej ifall om det var någon vecka kvar till dopet.

• Svar på tråden Fotografering i doppresent
  • Philippa

Jag hade blivit jätteglad!

• isadora81

Om du inte känner föräldrarna så bra så måste du ju inte köpa så kycket. Jag tycker en bra doppresent är en bok exempelvis elsa beskow. Men en fotografering är ju väldigt generöst. Känns som mer än vad du behöver ge absolut inte snålt.

• Anonym (sedan)

Tycker att det är en väldigt bra present! Jag hade verkligen uppskattat den.

• Anonym (qiuhwebr)

Väldigt generös och trevlig present. Jag tror föräldrarna skulle älska det.

• Gurkan

Ja hade älskar det och inte tyckt det av snålt men så vet jag hur mycket tid det tar runt omkring själva fotograferingen och jag vet hur mycket set krävs av en duktig fotograf och då är det inte utrustning ingen gör det utan talangen. När jag fyllde trettio fick jag en fotografering, 16 bilder i ett lbum plus en förstoring. Så vi tog på hela familjen och förstorade upp ett på sonen och. Så betalade vi en förstoring själv på hela familjen, därtill då ett album med bilderna i. Fina minnen!

• Anonym (Nina)

Det är ju världens bästa present!

• Anonym (Snart dags för namngivning)

Ska snart ha namngivningsceremoni för vår lilla tjej och jag hade blivit väldigt glad för en fotografering. En toppenpresent.

• Lady Paraplyh

Jag tycker det verkar vara en underbar doppressent, jag hade blivit jätteglad! Det är inte som att det är gratis för dig heller, matrealet kostar en del, så tar det tid.

• Anonym (Fotografen)

Oj, trodde inte det var någon bra present alls egentligen, men vad roligt att ni tycker det. Hoppas föräldrarna tycker det med, för då ger jag bort det. Och vill de inte ha det får de väl kasta bort presentkortet. 

• ttr

min sambo är fotograf och han ger ofta en studiofotografering som dopp- eller födelsedagspresent.
    det har aldrig hänt att någon inte bokade en fotografering ganska snabbt efteråt
    för det första så kostar det som sagt drygt 1000:-. för det andra - folk har svårt att komma igång. många vill banta, köpa nåt nytt, klippa sig osv innan och¨det blir aldrig av. men när man får en fotografering i present blir allt lättare på nåt sätt.

• mejakristin

Jag har funderat på att köpa en fotografering i doppresent till min kusins barn. Men hur mycket är rimligt att ge?Jag har även funderat på att ge en barnfotokurs i doppresent, www.formabilden.se/doppresent
    så jag kan inte bestämma mig. Lära sig fota själv eller låta fotograf göra det. Jag hade en kompis som gav fotokursen och dem verkade vara nöjda. Även tips på fotografer i skåne ta gärna emot

Svar på tråden Fotografering i doppresent