• Anonym (ytlig)

Han är "ful" utan skägg

Min sambo sedan ett år tillbaka ser inte hälften så bra ut utan skägg som med skägg. Egentligen är han inte ful, men jag tänder inte ett dugg på honom när han har rakat sig. När han har skägg däremot...då är han jättesnygg. 
    Jag känner mig hemsk pga detta. Kan ju knappast säga det till honom... vad ska jag göra? Stå ut?

• Svar på tråden Han är "ful" utan skägg
  • Anonym (x)

haha jag har tvärtomproblem. Jag vill att min särbo ska vara rakad jämt men han trivs med lite halvskägg sådär, men jag tycker han blir så lik sin 75-åriga pappa med skägg! Han rakar sig när vi ska träffas oftast , snäll som han är men inte alltid

• Dominant

Säg att du tycker det är snyggt på honom med skägg.

Behöver inte vara svårare än så.

• Tuppjuck

Säg till honom (fast snällt... typ "det var så mysigt att dra handen över din skäggiga kind - jag saknar det lite"). Det gjorde jag. Då visade det sig att han hade rakat sig för min skull och hellre ville ha skägget kvar...

• Anonym (ytlig)
    Anonym (x) skrev 2014-01-18 00:14:08 följande:
    haha jag har tvärtomproblem. Jag vill att min särbo ska vara rakad jämt men han trivs med lite halvskägg sådär, men jag tycker han blir så lik sin 75-åriga pappa med skägg! Han rakar sig när vi ska träffas oftast , snäll som han är men inte alltid
    Ahh hur kan man tycka föredra rakat framför skägg eller skäggstubb? Hahaha, jag förstår verkligen inte. Men smaken är som baken antar jag.
  • Anonym (ytlig)
    Dominant skrev 2014-01-18 00:14:13 följande:
    Säg att du tycker det är snyggt på honom med skägg.

Behöver inte vara svårare än så.
    Har gjort det, men han tycker att det blir för varmt med mycket skägg. Fast det kanske bara gäller på sommaren, jag vet inte riktigt.
    Han har väldigt tät skäggväxt så jag kan förstå att det blir varmt.
  • Anonym (ytlig)
    Tuppjuck skrev 2014-01-18 00:14:42 följande:
    Säg till honom (fast snällt... typ "det var så mysigt att dra handen över din skäggiga kind - jag saknar det lite"). Det gjorde jag. Då visade det sig att han hade rakat sig för min skull och hellre ville ha skägget kvar...
    Haha, vilken tur du har... 
  • Anonym (FG)

Kan du inte bara fråga honom om han kan låta bli att raka sig? Du behöver ju  inte nämna att du inte tänder på honom rakad.

• Anonym (mie)

Min kille vet att jag tycker att han är sexig med lite skäggstubb. Han är sexig utan också förstås men skäggstubb är ännu mer hett. Därför har han det lite oftare nu för tiden än innan:) 

TS: Bara uppmuntra honom när han har skägg, då kommer han förstå hur vansinnigt sexig han är i dina ögon när han har skägg, och då kanske han inte gärna rakar av sig det lika ofta:) Det är bra mycket bättre än att säga att han är ful utan skägg, det är bara sårande, medan att säga att han är sexig i skägg är någonting positivt som gör honom glad.

• Anonym (Kille)

Skägg är det fulaste som finns, förstår inte hur kvinnor kan tända på ovårdade människor

• Anonym (ytlig)
    Anonym (Kille) skrev 2014-01-27 19:15:55 följande:
    Skägg är det fulaste som finns, förstår inte hur kvinnor kan tända på ovårdade människor
    Skägg är det snyggaste som finns. Förutom på Dylan Moran, han passar bäst utan. 
  • Anonym (tvångsrakad)

Rakar han sig av någon anledning? Eller är det bara något han testade och fastnade för?
    Vissa jobb kräver att man har rakat sig.

• Anonym (ytlig)
    Anonym (tvångsrakad) skrev 2014-01-27 19:26:43 följande:
    Rakar han sig av någon anledning? Eller är det bara något han testade och fastnade för?
    Vissa jobb kräver att man har rakat sig.
    Tror han tycker det är skönt att vara rakad, men jag är inte säker. Har i alla fall sagt att jag tycker han är snygg i skägg och nu har han låtit det växa lite!
  • Anonym (jag också)

Har med åren insett att jag tycker skägg är sexigt. Det finns visst folk som är snyggare utan skägg men generellt tycker jag skägg är hett. Jag har också en sambo som jag tänder på (ansiktet) när han har skägg men inte när han är slätrakad. Allt från stubb till helskägg funkar. Han är inte ful utan skägg men han ser verkligen helt annorlunda ut. En person som jag älskar men helt enkelt inte sexig. Klart sex funkar ändå, jag älskar ju honom och han har andra sexiga attribut såklart.

Vi tog tid på oss att bli tillsammans kan man säga, umgicks länge i samma kretser och första vändan vi var på gång rakade han sig för att göra sig fin inför ett speciellt tillfälle. Det blev inte mer av förhållandet den gången. Höll på att få panik när jag såg honom och undrade vad jag hade tänkt. Ingen attraktion alls. Tog tid innan jag insåg att det var avsaknaden av skägg som gjorde hela skillnaden. Ungefär ett år höll jag ut innan jag insåg att han fortfarande dominerade mina tankar och att vi borde våga ett förhållande, då hade vi spanat på varandra i ett och ett halvt år totalt. Det var många år sedan och jag får inte längre panik när han rakar sig. Men visst är han sexigare med skägg.

Så om du är galen ts är jag nog värre. Det är riktigt skönt nu förtiden när jag inte har "rakningsångest" längre. Och så vet han ju att jag gillar skägg så det har han för det mesta. Och det är knappast bara för min skull. Skäggväxt är naturligt hos män och han behöver inte trimma det tillnärmelsevis så ofta som han skulle behöva raka sig om han satsade på släta kinder. Grov skäggväxt har han också så jag skulle ha ständiga skavsår om han inte rakade dagligen eller helst morgon och kväll.

• Runa

Jag gillar också skägg!

Hörde på radion häromdagen att någon ansåg sig ha funnit ett (eventuellt tveksamt) samband i modet gällande kjolvidd och skäggväxt. Det påstods att i tider då skäggväxt var populärt förespråkade dammodet vida kjolar. Frågan ställdes då om samma personer som gillar skägg gillar vida kjolar. Jag gillar vida kjolar (eller om man hellre vill se det så, plagg som förstärker kontrasten mellan midja och höfter). Så i högst ovetenskapligt syfte undrar jag om du ts är likadan?

Till anonym(kille) om att vara ovårdad:
    Jag förstår inte varför kopplingen ibland görs mellan skäggväxt (ja, hårväxt generellt) och dålig hygien. Man kan ha hår och ändå sköta sin hygien. Man blir inte magiskt smutsigare för att man har hår. Ibland sammanfaller det förvisso, den som saknar bostad kan ha svårt att både sköta sin hygien och att klippa sig. Men de flesta som har skägg, långt hår etc. har det självvalt och sköter självklart sin hygien som vem som helst. Det finns schampo. Det skulle allt vara bra trist (och se väldigt tråkigt ut) om vi alla var helvaxade/rakade. Inget huvudhår eller ögonbryn. Alla med hårfri ödlehud. Vår hårväxt är en del av vad vi är och det är ju charmigt med variationen tycker jag.

• VIDE MI

När jag träffade min man så hade han skägg, så snygg han var i sitt skägg, min stilige man! Sedan rakade han av sig det, jag kan ärligt säga att jag fick en liten kris inombords. Han såg inte alls ut som den typen av kille jag gillar, han hade sylvassa hårda ansiktsdrag. Inte min grej alls, men jag vande mej å nu föredrar jag honom utan skägg för han sticks så mycket att jag blir alldeles förstörd runt munnen o ansiktet när vi myser å pussas. Men snyggast är han i skägg. Till din kille så säger du att du tycker han är skitsnygg i skägg, det behövs sällan mer än så.

• VIDE MI
    Anonym (Kille) skrev 2014-01-27 19:15:55 följande:

Ovårdat?? Min man hade välvårdat å trimmat skägg, väldigt renligt och stilig.
  • Let it Rain

Jag förstår ärligt talat inte den faiblesse alla tjejer tycks ha för skägg. Alltför ofta ser det bara ovårdat ut. Ännu oftare rentav skabbigt. Ett fåtal gånger är det snyggare med än utan (således inte på mer än 5 % av den manliga befolkningen). Värst av allt blir det när man ska kyssa skäggstubb och skrubbar upp hela hakan på kuppen. Men, men... Alla gillar vi ju olika.

• Let it Rain

Apropå TS; du kan väl lite försiktigt säga till honom att du har en grej för hans skägg och att skulle uppskatta om han behöll det? Svårare än så behöver det inte vara.

Måste man förresten tycka att ens partner är top notch _hela_ tiden? Även om han bär skägg året runt har han säkert sina sämre dagar, och har man ett förhållande med någon när man nog försöka fokusera på personens positiva egenskaper snarare än "brister".

Svar på tråden Han är "ful" utan skägg