• MoshiMoshi

Blockera någon med iphone?

Tänkte blockera mitt ex från att ringa och smsa mig. Han är mitt ex sen igår.. Han var otrogen och jag blir bara ledsen av att få meddelanden om att han älskar mig ändå. Vill gärna att han ska veta om att han är blockad också, så han ser att meddelanden inte kommer fram. Hur gör jag då?

• Svar på tråden Blockera någon med iphone?
  • Stormvind

Om du kör iOS7, så visar du kontakt uppgifterna sedan längst ner på den sidan finns blockera nummer.

• MoshiMoshi

Jag vet inte vad jag har :p köpte iPhone 4S våren 2012 och har aldrig uppdaterat den..

• Nenne666

Men gå bara in på hans kontakt och skrolla längst ner... Så finner du det. Om inte, uppdatera din iOS så har du det då.

• Stormvind

Precis, det är bara att uppdatera om du aldrig gjort det. Nackdelen är att iOS 7 är grymt fullt men finesserna det innehåller är värt det.
    Vilket iallafall 20 av 10 schizofrena telefonförsäljare förmodligen uppmärksammat i mitt fall. (Utmärkt att ladda ner "Vem ringde?" sedan trycka på knappen som skapar en kontakt med alla kända försäljningsnummer- när detta är klart går man in på kontakten och trycker blockera. Sedan är det knäpptyst i mobilen från försäljningshållet i några månader tills man behöver upprepa proceduren när nya försäljningsfirmor tillkommit.

• MoshiMoshi

Men hur fungerar det med sms? Vill inte få dom, kan inte låta bli att läsa och svara. Vill verkligen att han ska se att jag blockat honom också. Typ "Gick ej att leverera" :))

• Stormvind
    MoshiMoshi skrev 2014-01-18 03:09:49 följande:
    Men hur fungerar det med sms? Vill inte få dom, kan inte låta bli att läsa och svara. Vill verkligen att han ska se att jag blockat honom också. Typ "Gick ej att leverera" :))
    Du kommer inte se eller få några SMS, han kommer oandrasidan inte se att du blockerat dessa. Telefonen kommer automatiskt kassera dom bara när de anländer utan du ser eller kan återskapa dessa.
    Ringer han kommer telefonen automatiskt lägga på enda sättet han kan gå runt detta är att ringa från ett annat eller dölja sitt nummer, vilket självklart du kan blockera då också. Problemet är väl bara att det kan finnas andra som ringer från dolda nummer.
  • MoshiMoshi

Pallar inte uppdatera telefonen. Kan lika gärna ignorera samtal och mess, han märker ändå inte skillnad mellan att jag ignorerar eller att han är blockad va? Kan strunta i att läsa dom bara :p Jag är stark jag ska inte läsa och svara :p

• Nenne666

Uppdateringen går assnabbt. Den ligger i dina inställningar så det lär va mindre komplicerat än att lyssna på inkommande samtal som man vill slippa ..,

Svar på tråden Blockera någon med iphone?