Johannesört te
Erfarenheter av johannesörtte? Jag dricker kamomillte och tycker det lugnar ner mig ordentligt men endast kortare stunder. Kanske johannesört skulle vara långvarigare...nån som provat?
Erfarenheter av johannesörtte? Jag dricker kamomillte och tycker det lugnar ner mig ordentligt men endast kortare stunder. Kanske johannesört skulle vara långvarigare...nån som provat?
Kvällsro te är också bra
Mitt bästa trick är värmedyna i sängen.
Ligger med ryggen på den och läser en liten stund, blir varm och gosig och när ögonlocken börjar gå igen stänger jag av den.
Det beror på vad du har för problem. Har du någon pskykisk sjukdom fungerar inte Johannesörts te. Men är du lite vinderdeppig kan det fungera. D- vitamin är också bra mot trötthet exempelvis, många har D- vitaminbrist på vintern.
Nån värre psykisk sjukdom har jag nog inte. Men har på senare år blivit så nervös, orolig o negativ vintertid. Känner att jag behöver nåt avkopplande. Kanske kunde vara värt att testa. Värmedyna använder jag redan, detn är superbra! d- vitaminerna fick jag lite ont i magen av så där har jag slarvat... Vilken sortt är magvänlig?
Magnesium är också bra.
Tack flr tipset! Jag brukar ta diasporal men min mage är inte riktigt så förtjust i dem...undrar just om det finns mer magvänliga sorter eller om magen överlag blir lös av mg?