• Anonym (Johannesört)

Johannesört te

Erfarenheter av johannesörtte? Jag dricker kamomillte och tycker det lugnar ner mig ordentligt men endast kortare stunder. Kanske johannesört skulle vara långvarigare...nån som provat?

• Svar på tråden Johannesört te
  • Anonym (tips)

Kvällsro  te är också bra

• Anonym (växelvarm)

Mitt bästa trick är värmedyna i sängen.

Ligger med ryggen på den och läser en liten stund, blir varm och gosig och när ögonlocken börjar gå igen stänger jag av den.

• Anonym (Kicki)

Det beror på vad du har för problem. Har du någon pskykisk sjukdom fungerar inte Johannesörts te. Men är du lite vinderdeppig kan det fungera. D- vitamin är också bra mot trötthet exempelvis, många har D- vitaminbrist på vintern.

• Anonym (Johannesört)

Nån värre psykisk sjukdom har jag nog inte. Men har på senare år blivit så nervös, orolig o negativ vintertid. Känner att jag behöver nåt avkopplande. Kanske kunde vara värt att testa. Värmedyna använder jag redan, detn är superbra! d- vitaminerna fick jag lite ont i magen av så där har jag slarvat... Vilken sortt är magvänlig?

• Anonym (tips)

Magnesium är också bra.

• Anonym (Johannesört)

Tack flr tipset! Jag brukar ta diasporal men min mage är inte riktigt så förtjust i dem...undrar just om det finns mer magvänliga sorter eller om magen överlag blir lös av mg?

Svar på tråden Johannesört te