Är Qatar airways bra?
Ska flyga med dom till Sri Lanka om ett par veckor, flyger från Köpenhamn, kommer mellanlanda i Doha. Undrar även om man måste hämta ut väskorna då man mellanlandar eller checkas dom in hela vägen redan i Köpenhamn?
Ska flyga med dom till Sri Lanka om ett par veckor, flyger från Köpenhamn, kommer mellanlanda i Doha. Undrar även om man måste hämta ut väskorna då man mellanlandar eller checkas dom in hela vägen redan i Köpenhamn?
De är bra. Inte lika bra som de allra bästa men klart bättre än lågprisbolagen. Skulle väl jämföra med SAS.
Vi behövde inte hämta ut bagaget. Vi hade en mellanlandning på ca 24 h ena vägen och kunde lämna flygplatsen och ta in på ett hotell för lite bad och shopping, tog bara med handbagaget.
Verkar som de har vääldigt nöjda kunder (topp tre i världen) och i vissa fall rankas högst!:
www.worldairlineawards.com/awards_2013/airline2013_top20.htm
www.economist.com/blogs/gulliver/2012/07/airline-rankings
SAS ; som vi ändå ofta åker pga Eurobonus och att de har en hel del direktflighter från Arlanda, är tyvärr ingen höjdare, deras service och vad som inkluderas i Economy-klass (som de väl nu har döpt om) för long-haul är begränsad. Har för mig tex att till skillnad från Qatar så får du betala om du vill ha något mellan huvudmåltiderna (alkohol och snacks).
De hamnar tyvärr långt under de flesta andra reguljära flygbolag, det enda som varit sämre som jag åkt med AirBaltic och Spanair... Och något av de amerikanska flygbolagen (kommer inte ihåg vilket , mellan Hawaii och LA).
Jag har varit nöjd med dom, helt okej flygbolag :) flyger du Qatar hela vägen kan jag inte tänka mig att du måste hämta ut bagaget, brukar vara så om man byter bolag eller förflyttar sig utan flyg mellan två flygplatser på vägen :)
Jag tycker deras service är super, att de dessutom har så generösa bagageregler i ekonomiklass (30 kg) gör att de är mitt förstaval när jag ska ut och resa.
Tack för era svar! :) hur har maten varit? Läste även någonstans om att all dryck är gratis, stämmer det? Reser med barn så hoppas allt är bra