• Anonym (Fattar ingenting)

Killar som kör all in och sedan drar när man fallit

Som rubriken lyder.
    Har råkat ut för män som kört all in från början med starkt intresse samt intensiv uppvaktning.
    Själv är jag bränd från tidigare relationer och erfarenheter så att jag är försiktig i början.
    Det kan ta månader och veckor innan jag törs lita på dem och får känslor.
    Och då händer samma sak igen.
    De drar sig undan, bli känslokalla, ibland elaka, hör inte av sig mm.mm.

Fattar inte vad som händer!
    Måste man vara ett kylskåp jämt för att killen inte skall tappa intresset?
    Vill så gärna kunna slappna av och bli naturlig med att visa lite känslor tillbaka.
    Det är inte mycket kärlek jag visar utan bara att jag tar initiativet till närhet, sex samt att jag är den som hinner ringa eller messa först till honom utan att han hann först.
    Hur skall man kunna visa känslor och tina upp utan att detta händer?

När killen jag dejtade inte hörde av sig alls slutade jag också att öra av mig.
    Nu ett halvår senare ringer han upp mig och vill träffas för en fika.
    Har tappat intresset och känner mig lite sur men då blir jag väl genast intressant igen för honom (eftersom jag inte har känslor).
    Tänker låta honom stöta på mig så länge jag lever om det är så eftersom jag inte orkar såras mera om jag visar något tillbaka.

Klyshor som att han inte var rätt, eller att han har bekräftelsebehov osv tror jag inte mera på eftersom det har hänt alltför ofta.
    Börjar på att undra om det är ett "2010-taletproblem".

Har ni tjejer råkat ut för samma problem?

• Svar på tråden Killar som kör all in och sedan drar när man fallit
  • Krisokaos

Ja, det är killar som gillar själva jakten. När dom väl har fått oss är vi noll värda!

• Anonym (Sol)

Åja! Detta hände mig hela tiden när jag dejtade. Så fort jag var kall sprang de efter mig, men när jag började visa intresse själv försvann de fort som fan.

Men det fanns en som inte gjorde såhär, och honom är jag ihop med nu.

Jag tror, liksom du, att detta är ett dejtingproblem tidstypiskt för 2010-talet. Det gäller bara att hitta de killar som inte räds känslorna. De finns, men man får verkligen leta under varje sten för att finna dem.

• Anonym (Nä jag är inte bitter...)

Är det så märkligt? Och vem är det som är märklig igentligen, killen eller tjejen?

Med ert resonemang, som ofta stämmer, så skall killen alltså kämpa i motvind, med alla tillåtna medel göra allt i sin makt för att få er att visa känslor och ge ett större intresse tillbaka.

När denna dagen kommer så får han får helt plötsligt en personlighetsförändrad tjej på nacken. Hon har gått från kall och passiv till det motsatta. Är det så konstigt att han blir omvälvd av förändringen och i sin tur måste få bli kall och passiv medans han funderar?

Precis som när ni behöver tid på er att kalibrera era känslor tidigt kanske killen ifråga nu behöver göra detsamma. Det är ju helt nytt för honom hela grejen. Han har använt alla känslorna i sin bok för att ens komma till läget där ni är. Nu måste han fundera igenom vilka som är kvar nu när ni visar ert rätta jag.

Har ni tänkt på hur det sett ut om killar i allmänhet hade samma inställning som er? Då hade vi haft en kille och en tjej, totalt ointresserade av varann. Ingen hade gjort något. Hade inte hänt mycket där va?

Så om jag förstår det rätt så skall det fungera så här: killen skall ragga upp, och redan där - i uppraggningsfasen, skall han ha tänkt igenom sina känslor för dig, - en tjej som visar måttligt med intresse och som kräver uppvaktning för att ens kunna göra det.

Ja, för senare har han ingen chans att göra det. Nej, han skall veta på direkten att han älskar dig, behandla dig och uppvakta enligt det, fram tills ni som tjej sen tänkt färdigt och tar er till honom. Då är ni båda färdigtänkta och allt är helt underbart. Kärlek för evigt.

Vem är det som är rädd för känslorna igentligen?

• Myling

Du drar till dig killar så bara är ute efter jakten. Alla normala killar blir ivägskrämda av ditt kyliga sätt.

• Anonym (mm)

Allt handlar om bekräftelse...& att killen ser ner på dig ser dig som ett lätt korkat byte att manipulera.

Myling skrev 2014-01-19 11:19:59 följande:
    Du drar till dig killar så bara är ute efter jakten. Alla normala killar blir ivägskrämda av ditt kyliga sätt.
    Det är ju just mitt kärleksfulla sätt de verkar bli ivägskrämda  av.
    När man är kylig och ointresserad är de på hela tiden.
    Anonym (mm) skrev 2014-01-19 11:23:37 följande:
    Allt handlar om bekräftelse...& att killen ser ner på dig ser dig som ett lätt korkat byte att manipulera.
    Fast lätt byte skulle jag absolut inte säga att jag är.
    De jobbar ju på mig i månader och veckor.
    Ja kanske är man korkad som blir kärleksfull och får känslor???
    Är man slav under sina känslor är man ju mera sårbar och blir kanske korkad.
  • Anonym (x)

jag är kvinna och har alltid sagt vad jag tycker. Jag är öppen med om jag vill träffa en man igen eller inte. Det har fungerat bra. Om mannen i sig är mogen och vet vad han vill så brukar han uppskatta att man är rak och visar var man står. 
    Män däremot som inte riktigt vet vad de söker osv...de gör kanske så som TS beskriver, det är min erfarenhet. Jag har också gamla dejter som hör av sig då och då, kollar läget liksom. 

• Anonym (mm)
    Anonym (Fattar ingenting) skrev 2014-01-19 11:53:45 följande:
    Fast lätt byte skulle jag absolut inte säga att jag är.
    De jobbar ju på mig i månader och veckor.
    Ja kanske är man korkad som blir kärleksfull och får känslor???
    Är man slav under sina känslor är man ju mera sårbar och blir kanske korkad.
    handlar inte om hur lång tid de tar utan att de genomskådar dig som någon man kan utnyttja och manipulera. det blir bara mer bekräftelse för dom.

Ja du är korkad som inte kan genomskåda äkta känslor och genuina handlingar.
  • Anonym (mm)

Bara för att en killar säger du är snygg så betyder de inte att han menar det, han kan tycka du ser helt medelmåttig ut om inte direkt ful. Vill han ligga så betyder det inte heller något flesta killar stoppar in den i vem som helst och sedan mår psykiskt dåligt/äcklade efter dom kommit.

jupp true.

Svar på tråden Killar som kör all in och sedan drar när man fallit